V motokrosu in enduru so novi modeli razkriti tik pred ali pa med poletjem in tudi letos ni izjema. Bo pa kot kaže modelno leto 2018 prineslo veliko novosti. Povsem novo Hondo CRF250R, čisto nov Suzuki RM-Z 450 in Yamaho YZ450F, ki bo kot kaže imela samo električni zaganjalnik.
KTM je bil sicer prvi, ki je razkril svoja orožja za motokros dirke, če ste novico slučajno zamudili si lahko ogledate fotografijo 450 kubičnega motocikla tule, oziroma kliknete na povezavo na članek o KTM motokros novostih 2018.
Le teden dni zatem pa je Honda pokazala osveženo CRF450R, ki je sicer veliko prenovo doživela lani jeseni z modelnim letom 2017.
Spremenili so sesalni del v glavi motorja in s tem pridobili na bolj zveznem podajanju moči. Nekoliko so osvežili tudi vzmetenje. Honda ostaja pri klasičnih vzmeteh, zraka v vilicah so se očitno zaenkrat dokončno znebili, saj so odzivi s trga dobri. Še največja novost pa je serijski električni zaganjalnik, ki ga zažene lahka litij-ionska baterija. Nožni zaganjalnik se je dokončno poslovil. Močno smo prepriračni, da Honda pripravlja CRF250R ki bo za sezono popolnoma prenovljena in bo delila veliko idej in rešitev predvsem pa tudi izgled z novo CRF450R. Pokazali so tudi CRF 150, ki jo poganja sedaj že nekoliko zastarel a za mladino nezahteven štiritaktnik s katerim Honda nagovarja mlajše tekmovalce med 12 in 15 letom starosti, ki bi sicer vozili 85 kubične dvotaktnike.
S temi motorji sicer organizirajo evropsko pokalno tekmovanje juniorjev, kjer se mladi kalijo v bodoče šampione. Ta model je dobil nekaj manjših izboljšav in predvsem nove grafike, ki so bolj v skladu s CRF450R in CRF250R.
Yamaha z električnim zaganjačem?
Na Japonskem ponavadi dirkajo s tem kar bomo v Evropi in ostalem svetu vozili čez eno leto. Zato ob ogledu 'špijunažnega' videa ugotavljamo, da zna imeti YZ450F električni zaganjač, pod sedežem pa prav tako kot nova Honda, KTM in Husqvarna tudi sodobno, lahko in učinkovito baterijo. Verjetno lahko pričakujemo tudi deloma spremenjene plastike ostrejših linij. Na pogled izgleda tudi ožja v predelu kolen, s povsem novim okvirjem. Zvesti pa ostajajo konceptu obrnjenega motorja.
Suzuki RM-Z 450 bo čisto nov!
To lahko že z veliko gotovostjo zatrdimo, saj se vidi spremembe v dizajnu, plastike so povsem nove in sledijo smeri, ki jo je ubrala Honda, ki je globalno v motokrosu s 450 kubičnim modelom po prodaji v samem vrhu. Nov je okvir, spremenjen je motor, predvsem pa je velik izpuh, ki so ga za tovarniški motocikel izdelali pri Akrapoviču. Če bodo vilice KYB izgledale tako dobro še ne vemo, dejstvo pa je, da jim titanov premaz prinese tisti pravi tovarniški izgled.
Peter Kavčič
Foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj