Že kar nekaj časa se je šušljalo, da bo uveden nov davek na motorna kolesa in mopede.
Tokrat se je vlada odločila, da bo potrebno sprejeti nov sistem obdavčevanja novih motornih koles in mopedov. Ker je v teh časih popularno, da se tak priboljšek zapakira v imenu ekologije, je nekako v tem duhu uvedena tudi nova obdavčitev motornih koles.
Tako bodo glede na davčno osnovo nova motorna dvokolesa (in tudi tricikli ter štirikolesniki) obdavčeni glede na konstrukcijsko zgradbo motorja (2T, 4T) in moč motorja. Najšibkejši mopedi in motocikli z največjo močjo do 25 kW bodo dodano obremenjeni z 0, 5 % dajatev, naslednji razred od 25 do 50 kW z 1, 0 %, do 100 kW bodo prištevali 2, 0 %, najmočnejši nad 100 kW pa bodo obdavčeni z 4, 0%.
V petek sprejeta odločitev je sicer bistveno manjša kot je bila sprva predvideno (celo do 18% za najmočnejše) a vseeno deluje nekoliko za lase pripeta odločitev. Tisti, ki smo vsaj delno uspeli spremljati razpravo v parlamentu smo bili deležni nekaj skorajda komičnih vložkov, pa tudi nekaj pametnih besed.
Slovenski motoristi bomo zaradi uvedbe tega zakona sicer nekoliko bolj obremenjeni ob nakupu novega motorja, od približno 10 evrov pri mopedih pa tja do skoraj 700 evrov, tudi več pri res najdražjih motorjih. V najbolj prodajanem segmentu med 50 in 100 kW bo povprečna podražitev znašala okrog 300 evrov.
Res je, da zaradi tega motoristi verjetno ne bodo lačni, je pa način in količina dodatnih sredstev, ki jih bo na ta način v letu dni pridobila država naravnost bizaren. Že z samo optimizacijo in relativno majhno investicijo v naprimer ogrevanje prostorov, ki jih za svoje delovanje uporablja ves državni aparat, bi lahko letno prihranili več sredstev, kot jih bodo z novim zakonom izcuzali od motoristov.
Tako pač je . .
MaT