MZ bo postal ZPMoto

Potem ko je nemški MZ pred dobrim letom postal žrtev kreditnega krča in mu banke niso hotele pomagati pri obstoju, je na ostankih legendarnega proizvajalca nastala nova znamka.

27. 2. 2011

V Zschopau-u so na ostankih pepela nekdanje tovarne MZ (Motorrad Zschopau) požrtvovalni delavci osnovali nove temelje za novo znamko motociklov - ZP Moto.

ZP Moto se ne bo ukvarjal z izdelovanjem športnih motociklov (s čimer je v zadnjih letih poskušal MZ), pač pa z izdelovanjem preprostih motociklov, predvsem scramblerjev, ki pa bodo opremljeni s sodobnimi tehničnimi rešitvami.

Dizajnerske poteze so prepustili pariškemu oblikovalcu Davidu Negrellu, prvi primerki naj bi s tekočih trakov prišli prihodnje leto, kaj več pa o novem projektu trenutno še ni znano.

Tovarna MZ se je prvič odprla daljnega leta 1906, izdelovali pa so predvsem kolesa s pomožnimi motorji. Leta 1917 so izdelali parni avto (Dampfkraftwagen), kasneje znan kot DKW. Leta 1923 se je tovarna preimenovala v DKW, pod tem imenom pa so kasneje v Zwickau izdelovali tudi dvotaktne avtomobile.

V letu 1929 je s tekočih trakov zapeljal motocikel s serijsko številko 60.000, DKW pa je takrat veljal za največjega proizvajalca motorjev na svetu. Leta 1956 se je tovarna spet preimenovala v MuZ, do leta 1970 pa so izdelali že več kot milijon motociklov. Nikoli niso veljali za napredne motocikle, saj so 12 voltno električno napeljavo dobili šele leta 1983, prav tako tudi prvi zavorni disk.

Nekaj uspehov so nanizali tudi na športnem področju, govori pa se, da sta japonska Suzuki in Yamaha konkurenčna postala šele potem, ko so se poševnooki inženirji dokopali do skrivnosti iz MZ-jevih arhivov.

Vseskozi so njihovi motocikli veljali za robustne in trpežne, v novejšem obdobju pa so si pogonsko tehniko pogosto sposojali pri renomiranih proizvajalcih, naprimer Yamahi in Rotaxu.

12. decembra 2008 se je tovarna zaradi finančnih težav zaprla, v delu proizvodnih hal pa se je odprl priljubljen nočni klub MZ Werk.

MaT

Značke: mz