Husqvarnin supermoto izbor za prihodnje leto.
Husqvarna je sila ponosna na letošnjo zmago v svetovnem prvenstvu supermota in verjeti jim gre, da so tudi dvokolesniki v prosti prodaji zmožni zmag. Na pisti ali pa na štartu ob prižigu zelene luči semaforja.
Najmanjši supermoto, dvotaktni SM 125, je dobil elektronski vbrizg goriva, tako da kljub ustrezanju strogim okoljskim normam dosega zavidljivo moč, katera je serijsko seveda omejena na 11 kW. Ima novo posodo za gorivo, stranske plastike in sedež, črpalka za mazalno olje pa ni več krmiljena neposredno prek pletenice, ampak količino olja nadzira elektronika. To pomeni manjšo porabo olja, zelo malo dimljenja in daljšo življensko dobo katalizatorja. Mali 124 kubični enovaljnik izbira količino goriva, zraka in olja glede na pet kriterijev: motorni vrtljaji, položaj ročice za plin, temperatura hladilne tekočine, položaj ventila v izpušnem kanalu in temperaturo okolice.
Štiritaktni modeli SM imajo nov okvir, so lažji za 4 kg in v predelu posode za gorivo za 4 cm ožji. Stopalke so pomaknjene naprej za 1, 5 cm, zadnja nihajka je krajša za 3 cm, popolnoma novo je tudi vpetje zadnjega blažilnika znamke Sachs, ki v premeru meri 2 mm več kot lanskoletni. Nov je tudi pomožni okvir ter zračni filter, voznik pa je v roke dobil novo krmilo. Malo morje novosti najdemo tudi v drobovju agregata, ki ga navzven spoznamo po živo rdečem pokrovu ventilov.
Dirkalna replika SM 450 RR je zelo podobna dvokolesu, katerega je na svetovnem prvenstvu vozil Adrien Chareyre. Izdelanih bo le 100 primerkov, naročila pa bodo začeli sprejemati v začetku decembra. Ima nastavljiv kot vilic, dirkaške pnevmatike brez zračnic, radialno vpete Brembo čeljusti in 320 mm kolut, drsečo sklopko STM, električni zaganjač in dirkaške dele v drobovju agregata za več moči.
Matevž Hribar
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj