Prestižnih dirkalnikov brez cestne homologacije bodo izdelali le 750!
BMW-jev motociklistični oddelek je po tem, ko so na jesenskem salonu Eicma v Milanu pokazali primerek v razvojni fazi, razkril fotografije in podrobnosti njihovega najbolj ekskluzivnega modela. HP4 Race je dirkalni motocikel za dirkače, še bolj pa za ljubitelje – izdelali jih bodo le 750.
Motor, elektronika, vzmetenje (Öhlins FGR 300 in TTX 36 GP) in zavore (Brembo GP4 PR in 6,75 x 320 mm koluti) so enaki kot na superbike dirkalniku, medtem ko je 7,8 kilogramov težak okvir iz ogljikovih vlaken povsem nov in je razlog, da motocikel z gorivom vred tehta komaj 171 kilogramov. S tem je HP4 Race lažji od dirkalnika za WSBK in le malo težji od dvokolesnikov v razredu MotoGP. Iz ogljika so tudi kolesa in zadnji del motocikla, medtem ko je posoda za gorivo aluminijasta.
Pa motor? Ta zmore nič manj kot 215 'konjev' (158 kW) pri 13.900 vrtljajih ter največji navor 120 Nm pri 10.000 vrtljajih, zavrti pa se kar do 14.500 vrtljajev. Menjalnik je šeststopenjski z razmerji, prilagojenimi dirkaškemu svetu. Da so HP4 Race opremili z vso možno pametno elektroniko (2D merilniki, 15-stopenjska sistema DTC in motorna zavora EBR, nadzor proti dviganju prednjega kolesa, nadzor hitrosti v boksih, sistem za štart), verjetno ni potrebno razlagati, kot je tudi samoumevno, da so izpuh razvili mojstri v Ivančni Gorici.
Cena motocikla v naših logih bo nič manj kot 76.000 evrov, za Slovenijo pa je predviden le en primerek tega dragulja brez homologacije za uporabo v cestnem prometu. Dame in gospodje, kar v vrsto!
Matevž Hribar
foto: BMW Motorrad
Video:
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem