Vse o novem BMW GS Adventure

BMW je razkril svojega novega avanturista, ki je svetovnim popotovanjem prilagojena verzija uspešnice R 1200 GS, ki je na naše ceste zapeljal letos. Je večji, bolj robusten in še bolj pripravljen za avanturo.

Vse o novem BMW GS Adventure (foto: BMW) BMW
7. 10. 2013

Prihod novega avanturista seveda pomeni nadaljevanje uspešene zgodbe o po mnenju mnogih ulitmativnem potovalnem motociklu iz razreda GS, ki že več kot tri desetletja kraljuje tako na cestah kot brezpotjih. Adventure je kot nadgrajena izvedenka standardnega GS-a luč sveta ugledal leta 2005 in kmalu se je začelo govoriti kar o novem podrazredu med potovalnimi enduri.

Tako kot pri prejšnji generaciji so  tudi tokrat osnovna tehnika in ostale komponente ostale praktično nespremenjene, po novem novega Adventurja poganja 1.170 kubični vodno hlajeni dvovaljni bokserski motor, ki razvije 92 kW oziroma 125 konjev pri 7.750 vrtljajih. V primerjavi s prejšnjo generacijo teh motorjev je poleg vodnega hlajenja spremenjen tudi menjalnik, kardan za prenos moči pa se je z desne preselil na levo stran motocikla. Zaradi izboljšanja voznih lastnosti pri počasni vožnji na terenu in zagotavljanje večjega navora pri nižjih vrtljajih pa ima Adventure tudi za 950 gramov težji vztrajnik, s katerim je največji navor 125 Nm na voljo pri 6.500 vrtljajih.

Kar se tiče samega okvirja v primerjavi z običajnim GS-om novi Adventure ne prinaša nobenih sprememb. Ima pa kar za polovico večji rezervoar goriva, ki namesto 'skromnih' 20 litrov lahko pogoltne kar 30 litrov goriva. Vzmetenju so hode povečali za približno 20 mm, nekoliko pa je spremenjene tudi geometrija vpetja, spet za doseganje boljših voznih lastnosti na brezpotjih.

Serijsko je Adventure opremljen s sistemi ABS, ASC (stabilnostni sistem proti zdrsu zadnejga kolesa), elektronski del motorja pa omogoča izbiranje med dvema načinoma delovanja (Rain in Road). Dodatno si bo za doplačilo mogoče omisliti tudi posebne programe delovanja motorja, vzmetenja in celo zavornega sistema. Funkcije kot so Enduro ABS, Enduro ASC, bodo posegale v delovanje zavornega in protizdrsnega sistema, nastavitve motorja Dynamic, Enduro in EnduroPro pa v delovanje motorne elektronike in aktivnega vzmetenja ESA.

Seznam razlik in novosti se tukaj še ne konča, saj v paketu Adventure kupci dobijo tudi večji ročno nastavljiv vetrobran, višjo oddaljenost od tal, zaščito motorja in ostalih vitalnih delov motocikla, večje stopalke za noge in možnost dokupa dodatne protivetrne (usmerniki zraka) in zaščitne opreme. Seveda je v vseh BMW-jevih salonih na voljo tudi dolg in bogat seznam dodatne opreme.

V primerjavi s standardnim GS-om je Adventure kadar je pripravljen za vožnjo tudi precej težji. Skoraj polovico prirastka teže predstavlja večji rezervoar, sicer pa tehta Adventure okroglih 260 kilogramov (standardni GS tehta 238 kilogramov). Največja dovoljena obremenitev znaša 220 kilogramov, povprečna poraba motorja pa je 5,9 litrov na 100 kilometrov.

PEK