Novo v Sloveniji: eSolex

28. 5. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Francoska legenda je oživljena, tokrat z električno gnanim srcem. 35 km/h najvišja hitrost, do 40 kilometrov dosega in 500 polnjenj brez spominskega efekta.

Podjetje KI interim d.o.o. iz Ljubljane je včeraj, 27. 5. 2010, v Diners Golf & Country Club predstavilo eSolex. Verjetno ni težko ugotoviti, da tisti 'e' v imenu pomeni električni pogon in res, eSolexa poganja 400-vatni elektro motor, ki se napaja iz litij-polimerskega baterijskega vložka. Ta zmore približno 500 polnjenj brez spominskega efekta (torej ni občutljiv, če ga ne polnite vsakič do konca), do konca izpraznjenega pa boste do polne kapacitete polnili 8 ur, medtem ko se do 70 odstotkov napolni v štirih urah.

Maksimalna hitrost je zaradi slovenske zakonodaje omejena na 25 km/h, čeprav francoski eSolexi zmorejo šumeti po mestu še z 10 kilometrov na uro višjo hitrostjo. S polnim plinom se lahko vozite do uro in pol, kar v razdalji nanese od 25 do 40 prevoženih kilometrov. Zmore premagati do 7-odstotni klanec, na bolj strmih pa bo treba pomagati s pedali.

Mala armaturna plošča prikazuje hitrost, stanje baterije, prevoženih kilometrov in, pozor, celo indikator klica mobilnega telefona vsebuje. Kljub razmeroma težki bateriji vozilo ni težko, saj tehta le 43, 9 kilograma. eSolex so zrisali v studiu Pininfarina, izdeluje pa se kakopak na Kitajskem, a takole na prvi pogled je končna izdelava kvalitetna.

V Sloveniji vozilo stane 1.595 evrov in je na voljo v rdeči, rjavi, črni in metalno sivi. Direktor Toma Ivanković pravi, da imajo potencialne stranke že možnost preizkusiti. eSolex se sicer v Franciji, Belgiji in na Nizozemskem prodaja dve leti, prodanih pa je bilo približno 3.000 kosov, kar je proti osmim milijonom prodanih vozil od leta 1946 majhna številka, a vseeno - električna vozila se šele prebijajo na trg.

eSolex je že na poti v naše uredništvo, test sledi.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja