Najprej so svoje karte razkrili pri Suzukiju, kjer so končno pokazali težko pričakovanega B-Kinga.
Poganja ga Hayabusin 1.300-kubični motor, ki naj bi zmogel med 150 in 160 ’konji’. Da gre za športen roadster, pa razkrivajo detajli, kot so radialne zavore, blažilnik krmila in športno vzmetenje. Posebnost je ogromen izpušni sistem pod sedežem, ki je zdaj očitno modna muha. V Parizu so pokazali tudi prenovljenega športnika GSX-R 1000, ki je močnejši za tri ’konje’, sedaj jih na gredi zmore 178.
Žal ima zaradi novih strožjih emisijskih predpisov EURO 3 velik dvojni izpušni sistem, zaradi česar je njegova masa povečana na 172 kilogramov. To seveda kar kliče po uporabi športnega izpušnega sistema. Posebnost je gumb na krmilu, s katerim bo voznik lahko izbral ali standardno krivuljo naraščanja moči ali bolj športno za dirkališče.
Pridni so bili tudi pri Kawasakiju, saj so pokazali štiri novosti, od tega kar dve za leto 2008. A najprej k naslednji sezoni. Povsem nov in športno oster je ZX-6R, ki ga poganja povsem nov 599- kubični agregat. Za zdaj molčijo o različici s 636- kubičnim motorjem, kar nakazuje, da pri zelenih želijo v sam vrh dirk supersport 600.
Novi agregat je nižji in ožji za 40 milimetrov, kar naj bi motociklu omogočalo še ostrejše nagibe v ovinku. Radialne zavore, nastavljivo vzmetenje in sklopka proti blokiranju zadnjega kolesa pa so seveda del standardne opreme.
Kawasaki je objavil tudi novico, da bodo za sezono 2008 ponudbo razširili na novega KLR-a 650, ki je dobil aerodinamično masko po vzoru ER- 6F, hard endura KLX 450 R in potovalnik io (to ime je namenjeno za trg v ZDA), narejenega na osnovi mišičastega ZX-14, s tem da bo moč motorja na kolo prenašal kardan!
Veliko novost imajo tudi pri Triumphu, kjer so končno predstavili novega zelo športnega Tigra 1050 (vrstni trivaljnik zmore 115 ’konjev’ in 100 Nm navora). Potovalni enduro suh tehta 198 kilogramov (z ABS-om 201 kg), 20-litrska posoda za gorivo pa bo omogočala dovolj velik doseg na daljših potovanjih.
Posebnost so športne zavore, saj ima radialno vpete čeljusti, ki grabijo v koluta premera 320 milimetrov. Ob nastavljivem vzmetenju se sprašujemo, ali je to potovalni enduro ali superbike. Močnejši in varčnejši pa je tudi motor roadsterja Speed Triple, ki sedaj zmore 132 ’konjev’.
No, njemu ob bok pa so Italijani že postavili ’našpičeno’ različico Aprilie Tuono RSV 1000 R, ki je s shujševalno dieto (predvsem na račun ogljikovih vlaken) pristala na 181 kilogramih, motor pa zmore kar 139 ’konjev’. Izdelali jih bodo le 300, cena v Italiji pa znaša 13.990 evrov. Ljubitelji v akcijo!
Peter Kavčič
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu