Novosti 2010: Yamaha YZ 250 F

22. 7. 2009 | Matevž Hribar
Deli

Zadnja med najpomembnejšimi proizvajalci motokros motorjev je spremembe pokazala Yamaha. 250-kubični stroj bo še vedno napajal uplinjač, celoten motocikel pa je bil deležen kup manjših sprememb, ki naj bi pripomogle predvsem k boljši vodljivosti v zavojih.

Yamahin štiritakten stroj za zmagovanje na motokros stezah YZ 250 F s petventilskim enovaljnim agregatom (kompresijsko razmerje 13, 5:1) ostaja napajan prek klasičnega uplinjača, ki je bil deležen le manjših sprememb. Spremenili pa so obliko komore zračnega filtra in izpušnih ventilov, vgradili lažje ventile z novimi vzmetmi, zmanjšali izpušni lonec in spremenili prestavna razmerja tretje in četrte prestave.

Seznam izboljšav pa se tu ne konča: izboljšali so sklopko, spremenili pokrov motorja (lažja kontrola olja in dostop do vijaka za izpust le tega), nov in bolj tog pa je tudi okvir, zasnovan posebej za 250-kubični dirkalnik. Zaradi drugačnega hladilnika ter posode za gorivo naj bi motocikel lažje padal v zavoje. Prednji teleskopi imajo nov dušilni ventil ter spodnje krake, medtem ko je zadnji amortizer vpet 29 milimetrov nižje.

Iz tehničnih podatkov lahko razberemo 'mokro' težo (z oljem in gorivom) 102 kilograma, o moči pa, kot smo v svetu motokrosa že vajeni, molčijo. Navzven bomo novinca prepoznali še po manjših in bolj agresivno oblikovanih plastikah in novemu sedežu.

Tehnični podatki Yamaha YZ 250 F:

Motor: tekočinsko hlajen, 4-taktni, 5 ventilov.

Prostornina: 250 cm3.

Premer in hod bata: 77 x 53.6 mm.

Kompresijsko razmerje: 13.5 : 1.

Uplinjač: Keihin FCR-MX37/1.

Zagon motorja: nožni.

Menjalnik: 5-stopenjski.

Gib vzmetenja spredaj/zadaj: 300/310 mm.

Kot glave okvirja: 27° 10'.

predtek: 117.4 mm.

Zavore spredaj/zadaj: kolut ? 250 mm, kolut ? 245 mm.

Gume: 80/100-21-51M, 100/90-19 57M

Dolžina: 2, 168 mm.

Širina: 825 mm.

Višina: 1, 304 mm.

Višina sedeža: 991 mm.

Medosna razdalja: 1, 473 mm.

Najmanjša razdalja od tal: 377 mm.

Teža (z oljem in gorivom) 102 kg.

Posoda za gorivo: 6.4 l.

Olje v motorju: 1.2 l.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere