Zakaj o novemu Bavarcu pišemo šele danes, ko pa so ga predstavili že včeraj? Dame in gospodje, PDF datoteka z informacijami o GT-ju in GTL-u je dolga 45 strani . .
BMW je razkril fotografije in podrobne tehnične podatke novega potovalnega motocikla najvišjega razreda. Pravzaprav gre za dva modela in sicer K 1600 GT in K 1600 GTL, razlika pa je v opremljenosti ter v položaju voznika, saj ima GTL krmilo pomankjeno bolj nazaj, stopalke pa so nameščene nižje in bolj naprej.
Za osnovo novega vrstnega šestvaljnika so vzeli štirivaljnik iz serije K 1300 s 55-stopinjskim kotom valjev. Zmore 118 kilovatov pri 7.750 vrtljajih ter 175 njutonmetrov pri 5.250 vrtljajih, kar 70 odstotkov navora pa je na voljo že pri 1.500 vrtljajih. Motor kljub šestim valjem v vrsti ni širok (555 milimetrov) in težak (102, 6 kg), kar so dosegli z uporabo lahkih materialov (aluminij, magnezij) in napredne zasnove motorja. Stene valjev premera 72 milimetrov so med seboj oddaljene le 5 milimetrov! Kompresijsko razmerje znaša 12, 2:1, motor se zavrti do 8.500 vrljajev (čeprav je tu bojda še veliko rezerve), za mazanje skrbi 4, 5 litra olja, motor za delovanje zahteva vsaj 95-oktansko gorivo. Poraba goriva pri konstantnih 90 kilometrih na uro znaša pri modelu GT štiri litre in pol na sto kilometrov.
Voznik lahko izbira med tremi programi delovanja motorja (dežni, turistični, dinamični), seveda je možno doplačati tudi za protizdrsni sistem DTC. Informacije se od ročice za plin do osrednjega računalnika in enote ze vbrizg prenašanjo s sistemom E-gas (ali ride by wire, brez klasične pletenice torej). Če boste doplačali za ESA II, bo elektronsko možno nastavljati tudi vzmetenje (duolever, paralever) s 115 in 135 milimetri giba. Teža je razporejena skoraj popolnoma enakomerno med prednjim in zadnjim kolesom (52 odstotkov spredaj, 42 zadaj), sicer pa GT brez stranskih kovčkov tehta 319 kilogramov, GTL s tremi kovčki pa 348 kilogramov.
Armaturno ploščo sestavljajo dva klasična merilnika (hitrost, vrtljaji) ter 5, 7-palčni barvni zaslon. GTL bo serijsko opremljen z audio paketom (radio, mp3, usb) in vrtljivim gumbom, znanim iz zadnjega modela R 1200 RT. Vetrna zaščita je električno nastavljiva in ima spomin, po odvzemu kontakta pa se vedno vrne v najnižji položaj in tako služi kot zaščita pred krajo navigacijske naprave. GT in GTL bosta prva motocikla na svetu s samodejno prilagodljivimi lučmi za varnejšo nočno vožnjo po ovinkih, doplačati bo mogoče celo za ksenonske luči, stranske LED luči in osvetlitev tal. GT prihaja v sivi in rdeči, GTL pa v srebrni in modri.
Cena? Za osnovni model bo treba odšteti približno dvajset tisočakov. Dobava? Pomlad 2011.
LT, počivaj v miru.
Matevž Hribar
foto: BMW
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"