Novosti 2011: Kawasaki ZX-10R

7. 10. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Zaenkrat je Kawasaki edini izmed japonskega četvorčka pokazal novega litrskega superšportnika, ki je sodeč po tehničnih podatkih in vgrajeni tehnologiji konkurenčen trenutnemu kralju v tem segmentu, BMW-ju S 1000 RR.

ZX-10R z letnico 2011 ima namreč vgrajen nadzor proti zdrsu pogonskega kolesa S-KTRC ter protizdrsni sistem KIBS, novi vrstni štirivaljnik pa zmore kar 147, 1 kilovata (200 'konjev') pri 13.000 vrtljajih, pri hitrosti pa se moč zaradi Ram Air sistema dvigne na kar 209, 9 'konj'. Območje najvišjega navora so dvignili v višje območje vrtljajev (114, 3 Nm pri 11.500/min) ter tako bojda izničili neenakomernost v podajanju moči.

Nova Ninja je kar deset kilogramov lažja od lanskega modela, saj model brez ABS-a tehta 198 kilogramov. To so jim je uspelo doseči z uporabo lažjega okvira (varjen iz sedmih delov tanjše aluminijeve zlitine), baterije (2040 ali 3080 gramov pri ABS različici), koles (330 gramov lažje prednje in 490 gramov zadnje), ECU enote (242 grama namesto 305) in uporabe lažjih materialov v samem motorju. Komora zračnega filtra je večja za liter (9 litrov), sesalna grla so v premeru večja za 4 milimetre (47 mm) in lažjih prednjih vilic, ki se hvalijo s tehnologijo BPF (big piston fork – vilice z velikim batom). Jakost dušenja pri povratku in kompresiji se nastavlja na vrhu 43-milimetrske vilice, prednapetost pa spodaj. Zadnji blažilec je postavljen nad nihajko v zelo vodoravnem položaju, je seveda popolnoma nastavljiv in zaradi namestitve neobčutljiv na temperaturo iz motorja ali izpušnega sistema, ki je nameščen pod agregat in izdelan iz podobno dolgih in debelih cevi kot športni izpušni sistemi, čeprav, roko na srce, serijski izpušni lonec kar kliče po menjavi.

Menjalnik je kasetni in postavljen dovolj visoko, da se ga lahko odstrani brez odlivanja motornega olja.

Sedež je 17 milimetrov nižji, voznikove stopalke pa nižje za 5 mm in za 2 mm bolj naprej. Motor je lahkotnejši, mirnejši in pri pospeševanju manj sili na zadnje kolo, za kar je poleg spremenjene geometrije 'kriv' sistem S-KTRC, zasnovan na tistemu iz dirkalnikov za MotoGP. Sistem v primerjavi s klasičnim KTRC na potovalnih Kawasakijih dovoljuje malenkostni zdrs zadnje gume in rahlo dviganje prednjega kolesa, preprečuje pa hitre zdrse in ekstremne 'wheelije'. Nastavljiv je v treh stopnjah, lahko pa se tudi izključi. Dirkaško je nastrojen tudi protiblokirni sistem KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Brake System), ki ne spremlja le hitrosti koles (zavornih kolutov), ampak tudi pritisk v zavorni napeljavi, položaj ročice za plin, izbrano prestavo in motorne vrtljaje. Tako opremljena Ninja je tri kilograme težja, od tega kilogram zaradi večjega akumulatorja. ZX-10R ima 17-litrsko posodo za gorivo, smernike vgrajene v ogledala in ob zadnjo luč, zdrsno sklopko, Öhlinsov blažilec krmila, popolnoma digitalno armaturno ploščo, v prvem letu pa bo na voljo v zeleni in črni barvi. Huh!

Zeleni so sicer predstavili še 228 kilogramov težkega športno-potovalnega Z 1000 SX s 138 'konji', novega VN 1700 Voyager Custom (predvsem za ameriški trg), klasičnega W 800, ki bo konkuriral evropskim retro bajkom ter večino ostalih Kawasakijevih modelov v novih barvah. Pridni!

Matevž Hribar

foto: Kawasaki

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja