Pa ste ga vendarle dočakali, novega GS-a. Kljub temu, da ostaja '1200', bokserski motor zdaj nudi 125 'konjev'.
BMW je v Nemčiji pravkar javnosti prvič predstavil naslednika njihovega najbolje prodajanega modela, R 1200 GS, ki se z rahlimi dodelavami prodaja že devet let. V tem času so jih prodali kar 170.000.
Kaj lahko pričakujemo od novega? Kot navaja novinarsko gradivo, več zmogljivosti, še vedno vrhunsko potovalno udobje, izboljšane vozne lastnosti na terenu, ustreznost prihajajočih norm o glasnosti in izpušnih emisijah, izboljšano aktivno in pasivno varnost, nezgrešljiv dizajn in vrhunsko kvaliteto.
Agregat je zdaj zračno-tekočinsko hlajen, saj je motor deloma še vedno hlajen z zrakom preko rež, tekočina pa je speljana le na mesta, ki so še posebej izpostavljena vročini. Hladilnika tekočine sta dva. Sklopka je po novem oljna s funkcijo zdrsa ('antihopping'), končni prenos moči ostaja preko kardanskega droga na levi strani.
Agregat zmore 92 kilovatov (125 'konjev') pri 7.700 vrtljajih ter 125 Nm največjega navora pri 6.500 vrtljajih. Na vožnjo pripravljen GS skupaj z integralnim ABS-om (serijska oprema) tehta 238 kilogramov.
Ukaz z ročice za plin se po novem prenaša preko sistema 'E-gas' (ali ride-by-wire), odziv motorja pa se lahko nastavlja v petih različnih stopnjah (rain, road, dynamic, enduro in enduro pro) ali si pomaga s tempomatom (oboje je s seznama dodatne opreme).
Na kolesih so nataknjene gume dimenzij 120/70 R19 in 170/60 R17, zavore pa po novem radialno vpete Brembo Monobloc. Novi GS ima spredaj nameščeno LED luč in po želji tudi vrtljivi gum (multi controler) kot modeli GT/GTL in RT.
To še ni vse, a menimo, da si želite ogledati priložene fotografije in video, posnet v Keniji. Uživajte.
Matevž Hribar
foto: BMW