Novosti 2013: Prenovljeni Kawasaki KX450F (video)

2. 6. 2012 | Matevž Hribar
Deli

450-kubična 'Kawa' je prenovljena: bolj zmogljiv motor, igranje z elektroniko, zračno vzmetenje, tišji agregat, ...

Enovaljni štiritaktni tekočinsko hlajeni agregat s 449 kubičnimi centimetri prostornine ostaja enak, dodelan je le električni vbrizg in program delovanja vžiga. Tovarna (tako kot vsako leto) navaja boljše zmogljivosti v najnižjem in srednjem območju delovanja ter boljše zavorne karakteristike samega agregata. Z novim (lažjim, trdnejšim) batom so malenkost dvignili moč tudi v ostalih območjih delovanja, govora je tudi o manjših tresljajih in boljšem zagonu. Ostale spremembe so namenjene predvsem zmanjšanju glasnosti in s tem ustrezanju strožjim pravilom.

Tako kot lanski model je motocikel opremljen s programom za boljši štart (Launch Control), ki po 2-sekundnem pritisku na gumb na levi strani krmila spremeni delovanje motorja v prid boljši izstrelitvi iz štartne rampe. Največji učinek ima nekaj sekund po tem, ko motokrosist izpusti ročico sklopke in odpre plin. Podajanje moči je takrat nežnejše. Ko je enkrat vklopljena tretja prestava, se sistem samodejno izključi.

Poleg programa za štart so dirkaču (ali rekreativcu) na voljo še trije različni programi delovanja ('standard', 'soft' in 'hard'), ki se spreminjajo z namestitvijo 4-pinskih priključkov na desni strani glave okvirja. Vsaka od treh map se lahko s tovarniškim softverom (del dodatne opreme) dodatno prilagaja. Paket 'KX FI Calibration Kit' vsebuje dirkaški softver, ECU kontrolno enoto, namestitveno opremo in USB kabel. Z osebnim računalnikom lahko nastavljate zmes goriva in zraka (+/-5 %), vžig (+/- 3°) ter izbirate med tremi programi (hard, soft, beginner).

Sistem je sposoben shraniti do 6 ur podatkov (o motornih vrtljajih, kotu odprtja ročice plina, ...) in se 'razume' s 64- ali 32-bitnimi operacijskimi sistemi (Vista, XP, Windows 7).

Kljub temu, da na motociklu ni baterije, agregat za zagon potrebuje le tri vrtljaje glavne gredi. Električna energija se najprej dovede računalniški enoti (ECU), nato aluminijasti črpalki goriva (nameščena je v posodi za gorivo) in nazadnje enoti za vbrizg. Plastičen pokrovček filtra goriva deluje tudi kot 'past' za gorivo, ki preprečuje, da bi bila med vožnjo (skoki!) prekinjen dovod goriva.

Aluminijast okvir je bil deležen le manjših popravkov, tako kot Honda CRF450R pa ima novi 'Kawl' zračne KYB prednje vilice, ki so za 750 gramov lažje, lažje nastavljive, nudijo širšo možnost nastavitev in boljše delovanje v skrajni legi ter delujejo z manjšim trenjem (pribl. 20%). Namesto menjave vzmeti je tako s priloženim adapterjem za spremenjene karakteristike delovanja potrebno le nastaviti zračni tlak! Nastavlja se lahko tlak med 0,22 do 0,28 MPa. Zadnji blažilec, vpet v ročičevje (vago), je le izboljšan.

Zgornji križ omogoča štiri različna vpetja krmila (25 mm naprej, 15 mm naprej, standard in 10 mm nazaj), nastavljiv pa je tudi položaj stopalk (dvostopenjsko za 5 mm po višini). Kot dodatna oprema je na voljo za milimeter daljša povezovalna palica ročičevja pri zadnjem vzmetenju, s katero se motocikel zniža za 4 milimetre (merjeno na sredini sedeža). Na krmilo enake dolžine (pravzaprav širine, če smo natančni) so namestili za 10 mm daljše gumijaste ročke. Pa boljše zavore, nov prednji blatnik in prednjo tablico za štartno številko, bele stranske zadnje plastike, ... Pa še kaj bi se našlo.

Tako pravi tovarna, kako pa se stroj obnese v praksi, pa bodo povedali motokrosisti.

Matevž Hribar
foto: Kawasaki