Piaggio MP3 Hybrid

12. 7. 2009
Deli

Piaggio, ki je na področju inovativnosti v segmentu skuterjev vendarle pionir in je v zadnjih šestih desetletjih postal sinonim za mobilnost, je svoj prvi hibridni skuter MP3 predstavil že na Milanskem motosalonu pred slabim letom dni. Prvi pravi hibridni skuter pa je zdaj pripravljen za serijsko proizvodnjo in prodajo.

Kljub temu, da je pravzaprav prvi s tovrstno tehnologijo, MP3 Hybrid le ni samo običajni skuter z dvema vrstama pogona. Klasični atmosferski enovaljnik in okolju prijazen elektromotor sta med seboj združena tako, da drug drugega dopolnjujeta in na ta način optimizirata delovanje obeh.

Lobiranje 'preveč' zeleno naravnanih okoljevarstvenikov je v zadnjih letih celo tako močno, da se je promet v središčih nekaterih velikih svetovnih metropol dobesedno izkoreninil, saj je vožnja z vozili, ki v zrak spuščajo tudi najmanjšo količino škodljivih toplogrednih plinov prepovedana. Kot odgovor na to zakonodajo so nekateri proizvajalci že pred časom naredili elektroskuterje, vendar so njihovi lastniki z njihovim dometom in zmogljivostmi močno omejeni. Kupci Piaggia pa na to pomanjkljivost lahko pozabijo.

Kot pravijo pri Piaggiu, z novim MP3 Hybrid-om sklepanje kompromisov med ekologijo in zmogljivostmi ni več potrebno, saj elektro motor zmore dovolj spodobne pospeške in zadovoljivo končno hitrost, ki je primerna za najožja mestna središča (neuradni podatki okrog 40 km/h). Po drugi strani pa 125 kubični enovaljnik z največjo močjo 15 konjev zadovolji potrebe po bolj dinamični mestni in primestni vsakodnevni uporabi.

Za uskladitev delovanja bencinskega agregata in elektromotorja, ki po potrebi dopolnjujeta drug drugega skrbi sodobna kontorlna enota VMS (Vehicle Managment System), ob tem pa je zanimiva tehnična rešitev, ki omogoča, da je za dodajanje moči iz elektromotorja in bencinskega stroja skrbi le ena ročica. Po domače povedano gre za t.i. "Ride-by-wire", kar v svetu motociklov ni posebna novost, je pa tokrat prvič uporabljena na skuterju.

Da potešimo radovednost v zvezi z dejanskim prihrankom tega hibridniga skuterja v primerjavi s klasično motoriziranimi skuterji pa zaenkrat verjamemo tovarniškemu podatku, da za 100 kilometrov poti zadostuje 1, 7 litra goriva (klasični skuterji povprečno 3, 5), izpust CO2 pa znaša 40g/Km (klasični skuterji okorg 90 g/Km), ob predpostavki, da je razmerje med delovanjem elektro in bencinskega motoja 35:65.

Delovanje obeh motorjev pozna štiri različne načine delovanja, dva hibridna, popolnoma električnega in vzvratno prestavo s pomočjo elektromotorja. Baterije se polnijo med zaviranjem motorja ali zaviranjem s pomočjo zavor, možno pa je tudi polnjenje v domači garaži. Baterije se napolnijo v treh urah, približno 85% napolnjenost pa je dosežena prej kot v dveh urah.

Kljub temu, da se v MP3 Hybrid-u skriva obilica dodobne tehnologije, se ta na prvi pogled bistveno ne razlikuje od navadnega modela. Drobne zunanje in predvsem okrasne spremembe boste hitro opazili, druge očem bolj zakrite, kot je na primer ohišje variomata, pa boste opazili šele po natančnem opazovanju.

Baterije sicer zavzamejo nekaj prtljažnega prostora pod sedežem, vse ostale lastnosti, o katerih pa si več lahko preberete tudi v arhivu testov Motomagazina, pa so ostale praktično nespremenjene.

Matjaž Tomažič

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj