Po Siciliji z novima KTM 1290 Super Adventure S in 1090 Adventure. Sneg, dež in 160 konj.

KTM je za prvo testno vožnjo povsem novih modelov 1290 Super Adventure S in 1090 Adventure izbral Sicilijo, natančneje Etno in Catanio z okolico. Vreme pa je poskrbelo za pravo moto avanturo, saj nas je ves čas po malem pral dež.

15. 2. 2017

Kako dobra sta nova modela za enduro potovanja?

Zelo, celo nad pričakovanji! Za pravo navdušenje je poskrbel kar motor v velikem 1290 Adventure S, ki se ponaša s 160 'konji' in 140 njutnmetri navora in je ta trenutek najbolj zmogljiv v priljubljenem razredu potovalnih enduro motociklov. Razmerje med močjo in suho maso, ki znaša le 215 kilogramov, je ta trenutek brez konkurence. Poleg tega že v standardni izvedbi ponuja elektronski komplet za različne programe delovanja motorja in vzmetenja, torej si lahko kar med vožnjo prilagajamo, kako poskočno in udobno bi se radi vozili.

Manjši Adventure je dobil nekaj malega kozmetičnih popravkov in močnejši motor, ki je derivat tega večjega. V resnici je zelo zanimiv, cena 13.550 evrov je zelo, zelo dobra za tako vsestranski motocikel s kakovostnimi komponentami, dobro elektroniko za nadzor zdrsa zadnjega kolesa in ABS-om. Predvsem pa je nezahteven in lahkoten v vožnji.

Digitalni zaslon, enostavna uporaba

Velika novost na modelu 1290 Super Adventure je povsem digitalni zaslon, ki ga je samo za KTM razvil Bosch, ki je največji KTM-ov partner na področju elektronike. 6,5 palčni zaslon, ki ima nastavljiv naklon za najboljšo možno vidljivost glede na višine voznikov, ima na desni strani stalno prikazovanje vrtljajev, hitrosti, trenutno prestavo, način delovanja motorja in polaktivnega vzmetenja ter stopnjo ogrevanja ročic in nastavitev glede na količino prtljage in vožnjo z ali brez sopotnika.

V spodnjem levem delu je še ura in zunanja temperatura, medtem ko je na velikem osrednjem delu leve polovice zaslona možno nastavljati prikazovanje informacij. Kljub moderni tehniki pa nastavljanje delovanja motorja in prikazovanja podatkov na displeju ni nobena znanost.

Tudi zavore delujejo drugače. ABS se vklopi pozno in dopušča, da se sprednje kolo najprej nekoliko pogrezne v pesek, medtem, ko je zadnje kolo moč tudi blokirati. KTM in BOSCH sta v zadnjih letih svoje partnerstvo močno okrepila in za KTM so razvili najboljše, kar premorejo ta hip. Nenazadnje z 200.000 prodanimi motocikli KTM nikakor ni več nišni proizvajalec motociklov, tehnologijo, ki jo razvijajo pri BOSCH-u pa s pridom uporabljajo tako v vstopnih modelih Duke kot v najprestižnejših motrociklih kot sta Super Duke in Super Adventure.

Od 100 do 160 'konjev' po želji, glede na vremenske razmere in podlago!

Z zelo preprostim upravljanjem štirih stikal na levi strani krmila si kar med vožnjo nastavljaš delovanje motocikla po lastni želji. Vreme na Siciliji žal ni bilo prav nič prijetno in čeprav smo se peljali od morja, kjer nas je zjutraj pozdravilo sonce, nam je hitro zagodlo muhasto vreme. Dež je bil naš celodnevni spremljevalec in cesta temu primerno drseča. Oh, kako bi si želel malo več suhega asfalta, saj so ceste na Etno fantastične in jih priporočam vsem, ki se nameravate podati na ta najjužnejši otok Italije.

Vreme je sicer ugodno za motoristična potovanja, ceste pa večinoma z dobrim asfaltom. Na vrhu je sicer zapadlo več kot meter snega in nas niso pustili naprej, smo pa zato pokukali v eno izmed številnih podzemnih jam, kjer je nekoč tekla magma, ko je Etna še močno bruhala.

Sicer z nekaj sreče lahko vidite kakšen oblaček dima, ki se dvigne iz kraterja, a nam je pogled zakrivala gosta oblačnost, oziroma kar oblaki, v katerih smo se vozili. Na obali je bilo pa živahno, tipično mediteransko z vrvežem na tržnici, zanimivo ponudbo rib in morskih sadežev ter sadja in zelenjave.

Artičoke imajo na velikih žarih kar ob cesti in je priljubljena malica, pica tudi, vsi ki radi poizkusite ribe, pa je izbira dnevne ponudbe zelo pestra. S stojnic so pridišale tudi prve jagode, medtem ko pa pomaranče ali limone kar eksplodirajo v ustih, tako polne okusa so! Najpogumnejši so sredi februarja že plavali, malo manj pogumni pa smo se raje ob morju samo sprehodili in občudovali tipično italijansko arhitekturo med katerimi najdeš celo ostanke ruševin iz časov Rimljanov.

Sicilija bo spomladi za motoriste zelo aktualna, poznavalci pa pravijo, da se v izogib slabi volji in vročini na ta otok ne odpravite v juliju in avgustu.

Celoten izlet na Etno si lahko ogledate v googlovem zemljevidu na povezavi, več o obeh KTM-ih pa si preberite v današnji reviji Avto magazin.

Peter Kavčič
Foto: KTM, Sebas Romero, Marco Campelli, Barbora Ondrejkova, Peter Kavčič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri