Predstavljamo: JTG JT 250/280

Trial je bil nekoč najbolj zaspana zvrst motociklizma. Ko so v začetku osemdesetih let ­tekočinsko hlajeni motorji in kolutne zavore z velikimi koraki vstopali v druge zvrsti ­motociklizma, se v trialu ni zgodilo nič. Danes je vseeno malo drugače.

Predstavljamo: JTG JT 250/280 (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
3. 9. 2012

Preporod triala in španska novost
Danes so motocikli za trial, še posebno tisti tovarniški, pravi tehnični bombončki. Ogromno je ročno narejenih detajlov, najsodobnejših materialov, poleg aluminija še titan in ogljikova vlakna in marsikateri bi bil že lep okras za v dnevno sobo – če seveda gospa nima težav s tem.

Španci so v trialu velesila, številka ena in zato je tudi precej logično dejstvo, da so sredi Aragona, puščobne španske pokrajine, postavili na noge povsem novo tovarno z ogromnim parkom za vožnjo in predvsem povsem novo blagovno znamko. Ime JTG ali v daljši obliki 'Jotagas' je nov proizvajalec motociklov za trial in enduro. Projekt od leta 2009 namreč podpirajo španska vlada in lokalne oblasti, k sodelovanju pa so pritegnili najslavnejši imeni iz triala in endura – motocikel za trial je tako razvil Jordi Tarres, sedemkratni svetovni prvak, enduro model pa Miki Arpa, nekdanji vrhunski voznik endura.

Povsem nov in tehnično zelo zanimiv
Med obiskom pri Jordiju Tarresu v Gironi nam je ta legendarni trialist na kratko predstavil svojo stvaritev. Gre za povsem nov motocikel, ki je iz sveta triala pobral najboljše in to predstavil v novi preobleki z revolucionarnimi tehničnimi rešitvami. Poganja ga 250- ali 280-kubični dvotaktni enovaljnik, ki je boljša osnova kot recimo bolj zapletena štiritaktna tehnika. Voznik lahko izbira med dvema načinoma delovanja motorne elektronike in s tem prilagodi delovanje motorja s pritiskom na gumb natanko tistim razmeram, v kateri se znajde.

Ključni in predvsem revolucionarni pa so trije elementi: okvir, narejen iz kovanega aluminija z integriranim prostorom za gorivo, zadnja nihajka, prav tako izdelana iz kovanega aluminija 6061, in V3-sistem vpetja zadnjega blažilnika, ki je jedro te revolucije. Vse skupaj deluje namreč v smeri zmanjševanja mase ob ohranjanju potrebne togosti konstrukcije ter čim bolj kompaktnih mer. Prav lateralno vpetje blažilnika zmanjša skupno maso, a hkrati ohranja potrebno progresivnost delovanja blažilnika, ki je v trialu ključnega pomena. V3-sistem sestavljajo trije vijaki, tri osi in tri smeri ­gibanja v eni osi.

Le najboljše komponente
Na motociklu najdemo še kup zanimivih detajlov, od ročic sklopke in zavore, ki se ne odlomi pri padcu, ampak prek vzvoda odmakne oviri, do nezlomljivih plastik. Kako zelo je zadnji blatnik prožen, je pokazal kar sam Jordi, ki ga je zvil kot presto brez najmanjše sledi poškodbe. Z besedami: »Poiskali smo le najboljše, kar se ta hip dobi na trgu, in to združili v celoto,« je končal svojo predstavitev.

Pri nas bo za sladokusce, ki bi si želeli omisliti to vrhunsko igračo, poskrbel mojster triala Severin Sajevec (www.trial.si). Kako se JTG JT 250 ali 300 izkaže na ovirah, pa sledi ob prvi priložnosti, ko bomo z njim odpeljali nekaj krogov.

besedilo: Peter Kavčič, foto: JTG