Preizkusili smo ABS na 'cebeerki'

22. 12. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Med prvimi na svetu smo občutili, kako se na superšpotnih Hondah obnese njihova najnovejša pogruntavščina, napreden protiblokirni zavorni sistem 'Combined ABS'.

Ko se je ABS pojavil v avtomobilih, smo bili motoristi trdno prepričani, da je zadeva sicer fajn, ampak da z dvokolesniki ne gre skupaj. Pa smo ga preizkusili na prvih turistično naravnanih BMW-jih in Hondah in rekli, ajde, za stare ate je fino, ker s temi težkimi kravami se je včasih res nevarno (hitro) ustavljati. Pa ni ostalo le pri Gold Wingu in Pan European, ampak smo se s pomočjo ABS-a začeli ustavljati tudi na športno-turističnih in potovalnih endurah, kot so CBF, Varadero . .

Se vam zdi poteza Hondinih inženirjev, da zdaj zadevo spravijo še na popolnoma športne cestne motocikle, pametna, nenavadna ali morda popolnoma zgrešena? Zmeda takih in podobnih misli se je po glavi porajala tudi nam, dokler . . Dokler nismo v preteklem tednu zadeve tudi preizkusili.

Na novih 600 in 1000-kubičnih Hondah CBR smo zavirali na suhem ravnem asfaltu, na mokri cesti, na pesku in na dirkališču. Vtisi? Da lahko brez strahu pri 100 km/h zavrete pred asfaltom, posutim s peskom, lahko tudi le z zadnjo zavoro in z eno roko v zraku, saj se ob zdrsu zadnjega kolesa vklopi tudi prednja in obratno, je že dovolj zgovoren podatek. Motocikel ostane miren, občutek na zavorni ročici je do vklopa ABS-a zelo dober in naraven kot pri klasičnih zavorah in komaj čakamo, da zadevo preizkusi še kakšen od lokalnih dirkačov ter nam zaupa vtise.

Največje presenečenje smo doživeli tam, kjer bi v protiblokirni sistem najbolj dvomili - na dirkališču! Tudi če niste največji majster cestnohitrostnih dirk, lahko pred zavojem zavirate na polno pri katerikoli hitrosti, pa bo motocikel ostal miren, stabilen, in kar je zelo pomembno, z obema gumama na tleh. Zaradi hidravličnih enot, računalnika in dodatnih senzorjev je motocikel težji za 8 kilogramov, katere pa so se trudili postaviti čim bližje težišču, da to ne bi vplivalo na vozne lastnosti.

Toliko zaenkrat, več o kombiniranem delovanju hidravlike in elektronike pa boste izvedeli v drugi januarski številki revije Avtomagazin, v prihodnjem tednu pa pričakujte še video s testiranja.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"