Končno smo jo dočakali! Yamaha je uspešno skrivala najnovejšo generacijo legendarne R1. Poleg revolucionarne športnice pa preseneča z oživitvijo 'pozabljene' XJ6 Diversion, povečali so še linijo customov z Drag Star XVS 950 in pa našpičenima 125 kubičnima mlinčkoma za enduro in supermoto. Mulci, začnite pisat Akrapoviču za izpuhe, Yamaha ima sedaj popolno paleto 125 kubičnih štiritaktnikov!
A najprej k najtežje pričakovani novosti: YZF R1! Če ste pričakovali revolucijo pri dizajnu, ste se ušteli. Gre za nadgradnjo in motocikel je očitno postal superkompakten. Izpuhi ostajajo dvojni pod sedežem, podoba plastike in nosu s sicer povsem novima žaromatoma je nekam znana, a okvir in agregat sta povsem nova.
Yamaha prva v seriji predstavlja tehnologijo, ki je po motornih lastnostih podobna (a ne enaka) 'Big-bangu', torej vžig z zamikom. Koti so tako 270°, 180°, 90° in 180°, če gremo od leve proti desni. To naj bi prineslo linearno naraščanje moči skozi celotno območje vrtljajev. Yamaha navaja 182 KM pri 12.500 vrtljajih in kar 115, 5 Nm navora pri 10.000 vrtljajih. Motocikel se je žal zredil za 2 kilograma, kar pa še vedno ni veliko, ob vedno strožjih okoljskih zahtevah. Samo z zamenjavo izpuha boste naredili 3/4 vsega tuninga za podiranje rekordov na Grobniku.
R1 ima sedaj elektronsko nadzorovan blažilnik krmila, kar naj bi še pomagalo pri športni vožnji tega agresivnega mišičnjaka. Same vozne lastnosti so prav tako izboljšane, saj je agregat pomaknjen naprej in navzdol, kar izdatno zniža težišče. Pri razvoju R1 zadnje generacije, so se v veliki meri oprli tudi na aktualno tehniko iz dirkalnika za MotoGP. Kaj bo porekel Rossi o novinki še ne vemo, jasno pa je, da je Colin Edvards že odpeljal nekaj krogov na dirkališču. V trgovine naj bi Yamahina mojstrovina prispela v Januarju, cene v sosednji Italiji (te smo ta hip zasledili le tam) pa bodo kar visoke, govori se o 15-16.000 evrih.
Drugo presenečenje sliši na ime XJ6 Diversion. Se še spomnite? Gre za koncept prijaznega in cenovno dostopnega potovalnika. No, tega novega poganja 600 kubični štirivaljni, tekočinsko hlajeni agregat z 78 KM, namerava pa predvsem odškrtniti kos pogače Hondi in Suzukiju v Nemčiji in Franciji, ki sta največja trga za tovrstne motocikle. Ob dragem bencinu in gneči na cestah je takale stvarca zelo zanimiva. Verjamemo, da bo pri nas našla veliko privržencev.
Morda bo nekaj manj glav obrnila XVS 950 Midnight Star, a ker se najdejo tudi taki, ki se radi vozijo umirjeno ob poslušanju basov dvovaljnika, bo lepo sprejeta tudi ta novost.
Za vznemirjenje med najstniki pa tokrat niso krivi 'Rebeldovci' ampak dva med seboj zelo podobna, 125 kubična mlinčka za šestnajstletnike WR 125 X in R. Gre za supermoto in enduro varicijo, a temo istega okvirja in pretežnega dela nadgradnje. Razlike so v obutvi, vzmetenju in zavorah. Za mestno potepanje pa je po novem na voljo tudi mali simpatični skuter Neo s 4-taktnim motorjem.
Kmalu pričakujte še več podrobnosti in pa seveda tudi novice od konkurence. Suzuki in Kawasaki še vedno molčita, čeprav že vrabci čivkajo o novi Ninji 600 in GSX-R 1000.
PEK