Prvi vtis: KTM E Freeride

KTM je v letošnjem letu postal vodilni evropski proizvajalec motornih koles in kot se je že nekaj časa slutilo je sedaj napočil pravi trenutek da trgu ponudijo prvi serijski športni motocikel, ki je gnan s pomočjo električne energije. Tule je nekaj prvih vtisov in uradni video, podroben test pa sledi v eni od oktoberskih številk Avto magazina.

Prvi vtis: KTM E Freeride (foto: KTM) KTM
24. 9. 2014

Res niso prvi z motociklom na elektriko, so pa nedvomno prvi z motociklom, ki je po komponentah povsem enak modelom, ki jih ponujajo z motorji na notranje izgorevanje, torej brez kompromisov in pripravljen za dirke. Na predstavitvi v avstrijskih Alpah se je odlično izkazal in ga lahko po zmogljivostih primerjamo s 125 kubičnim dvotaknikom za enduro.

Elektro motor, ki zmore 11 kW in črpa energijo iz velike litij-ionske baterije (sestavljena je iz 360 celic – mini baterij) s kapaciteto 2,6 kWh in napetostjo 260 voltov. V praksi to pomeni uro in pol do dve uri lahkotnejše enduro ali mestne vožnje in pol ure polnega plina na motokros stezi. Baterija za ponovno pripravljenost potrebuje eno uro polnjenja. Cena ne bo nizka, čeprav za slovenijo še ni znana se bo verjetno gibala okrog 11.000 evrov. Od tega je Samsungova baterija daleč najdražja komponenta, saj naj bi stala približno 3000 evrov. Pri KTM-u, ki si s tem utirajo pot tudi na področju e-mobilnosti bodo izdelali vsega skupaj 1500 kosov za katere so prepričani, da bodo hitro pošli. Zato svetujemo vsem, ki vas mika neslišna vožnja po gozdovih ali zabava na kros stezi, ki jo lahko postavite na lastnem vrtu, da se postavite v čakalno vrsto. Poleg enduro modela (ta tehta 108 kilogramov), ki je homologiran za uporabo v cestnem prometu in ga lahko vozijo že 16 letniki z izpitom A kategorije, bo na voljo tudi kros specialka (106 kg) ter z nekaj mesečnim zamikom še supermoto.

Osnovni tehnični podatki

Motor: permanentni magnetni sinhroni motor, 11kW (15 KM) pri 5500 vrt/min, 42 Nm navora pri 0 vrt/min, tekočinsko hlajenje motorja.

Prenos moči: 1 stopenjski menjalnik, veriga.

Zavore: spredaj kolut Ø 260 mm, zadaj kolut Ø 230 mm.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Okvir: cevni krom-molibden, pomožni okvir iz aluminija.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP PDS.

Gume: 90/90-21, 190/90-18.

Teža: 106/108 kg.

Medosna razdalja: 1.418 mm.

Višina sedeža: 910 mm.