Prvi vtis s slovenske vožnje: Yamaha Niken – 3 ključne ugotovitve

31. 8. 2018 | Peter Kavčič
Deli

Novinarji imamo ta privilegij, da smo navadno med prvimi, ki lahko preizkusimo vse kar je novega na trgu. In s septembrom se bo tudi uradno končno začela prodaja motocikla, ki je v zadnjem letu dvignil veliko prahu in predvsem sprožil številna vprašanja ter polemike. Ali je to sploh motocikel, ali je lep ali grd, ali je uporaben ali neuporaben. Cena za ta premijski yamahin motocikel bo znašala okrog 15.000 evrov. Ta vikend jih lahko preizkusite na Bledu v sklopu Niken turneje.

Po prvem stiku na uradni slovenski predstavitvi na Bledu lahko po odpeljani rundi do Pokljuke in nazaj po razgibani ovinkasti cesti povem kaj si mislim, brez filtra!

To je motocikel! Ja nedvomno, čeprav je glava malo zmedena, ko ga gleda in takoj pomislimo na prodajno superuspešne Piaggijeve skuterje MP3 Niken nima s skuterjem čisto nič. Motor je enak kot pri MT09 in MT09 Tracer, okvir je enak kot pri motociklu, prav tako zadnji del. Edina razlika je celotni sprednji del. Ko sedeš nanj in ga premikaš na mestu se občuti več teže na krmilu in pri manevriranju, recimo nekako podobno kot pri FJR 1300. In tega se hitro navadiš. Z nogama pa trdno stopiš na tla ker je sedež dovolj nizek. Menjalnik je enak kot na motociklu, se pravi pri speljevanju in pretikanju navzdol pomaga sklopka, pri pretikanju pa 'quickshifter' ki mimogrede deluje odlično.  Motocikel sam ne stoji pokonci, ko miruje, zato se morate opreti na noge oziroma postaviti stransko stojalo.

Varnost je dobila novo dimenzijo.  Ker se od trenutka, ko spelješ počutiš kot na motociklu je tudi občutek v vožnji zelo podoben. Edina razlika v primerjavi s klasičnim motociklom je da imaš tu dvakrat boljši oprijem na sprednjem delu. V ovinku sem ga nagnil do stopalke kar pomeni do kota 45° to je nekaj kar na cesti počnem redko. V teoriji se ga da nagniti do 55° ampak tam potem že ni več prostora za nogo. To je po mojem mnenju najbolj varen motocikel ta hip, vzmetenje deluje odlično, ne podira krivulje v ovinku tudi ko zanalašč z enim kolesom zapelješ čez luknjo v asfaltu ali grbino. Poleg tega pa lahko sredi ovinka na polno stisneš zavoro in drži smer.
Lep ali grd? To kar je nekomu všeč je drugemz grdo in obratno. Meni je predvsem zanimiv, drugačen in futorističen, v vsakem primeru pa deluje kot da se je mimo pripeljal robot iz serije transformerji. Lep ali grd, predlagam, da Yamaho Niken čim prej preizkusite. In ne ni vozen s kategorijo B, torej še en dokaz več da vseeno je motocikel.
 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?