Končno smo jo dočakali. Legenda je oživljena in Yamaha je jasno sporočila, da želi svoj delež, kjer kraljuje BMW-R 1200GS! Vrnil se je tudi ta izjemni izgled, ki vzbudi precej nostalgije. Očitno so osemdeseta ponovno v modi, a seveda v sodobnejši preobleki!
Zakaj tako pravimo? Zato ker ima vse, kar mora imeti sodoben potovalni enduro. Novo Yamaho poganja vrstni dvovaljnik kar je sicer hišna tradicija v tem segmentu, bata pa vžigata z zamikom 270°, torej so poskrbeli, da ne bo manjkalo navora, podobno kot so to storili že pri novi YZF-R1. Mimogrede, z R1 si deli tudi sprednji par žarometov!
Motocikel ponuja kup nastavljivosti, od višine sedeža, ki je po BMW-jevo deljen in v dveh višinah, da bo sopotnici udobno. Po višini nastavljivo je tudi vetrobransko steklo, kar je ključnega pomena pri dolgih vožnjah po avtocestah. Za varnost skrbi najsodobnejši 'inteligentni' ABS in sistem nadzora proti zdrsu zadnjega kolesa. Vzmetenje je polno nastavljivo, spredaj je par teleskopskih vilic, zadaj pa enojni centralni blažilnik.
Na dolgih potovanjih ne bo skrbi, saj premore 23-litrsko posodo za gorivo, prav tako pa ne bo skrbi z mazanjem verige, ker jo pač nima. Moč dvovaljnika se namreč prenaša na kolo prek kardana!
V prvi seriji, ki bo na voljo kot modelno leto 2010, so ponudili le omejeno serijo s paketom opreme Adventure, naročite pa jo lahko le prek interneta! Sem sodijo kovčki, lahka aluminijasta platišča z naperami za gume brez zračnic in zaščitna dodatna oprema za motocikel.
Posebnost je tudi program, ki omogoča tri načine delovanja motorja, ki se tako lahko prilagodi različnim pogojem vožnje. Z 261 kilogrami motocikla z vsemi tekočinami je to tudi eden najlažjih potovalnih endur ta hip.
Na voljo bo v modri ali srebrni barvi. Mi glasujemo za modro!
Video si lahko ogledate tu:http://www.yamaha-motor-europe.com/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp? view=explorer&subview=video
Tehnični podatki Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré
Motor: tekočinsko hlajen, 4-taktni, DOHC, vzporedni 2-valjnik, 4-ventili, vbrizg goriva, par vžigalnih svečk na valj
Prostornina: 1199 cc
Vrtina x gib: 98 x 79.5 mm
Kompresijsko razmerje: 11.0 : 1
Moč: ni podatka
Navor: ni podatka
Sklopka: večploščna, mokra
Zagon: električni
Menjalnik: 6 stopenjski
prenos moči na zadnje kolo: kardan
prostornian posode za gorivo: 23 L
prostornina posode za olje: 4.2 L
Okvir: jeklen, cevni
Vzmetenje spredaj: teleskopske vilice
Hod: 190 mm
Zadnje vzmetenje: Monoshock, nastavljiv v obe smeri
Hod: 190 mm
Kot glave okvirja: 28°
Predtek: 125mm
Sprednja zavora: ? 310 mm marjetičasti par kolutov
Zadnja zavora: ? 282 mm enojni marjetičasti kolut
Guma spredaj: 110/80? 19M/C? 59V
Guma zadaj: 150/70? 17M/C? 69V
Dolžina: 2, 250 mm
Širina: 980 mm
Višina: Min:1, 410 mm / Max:1, 440 mm
Višina sedeža od talnastavljiva 845-870 mm
Medosje: 1, 540 mm
Minimalna višina dna motorja od tal: 205 mm
Masa: 261 kg
PeK
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del