Razkrivamo: Yamaha XT1200Z Super Ténéré

24. 2. 2010
Deli

Končno smo jo dočakali. Legenda je oživljena in Yamaha je jasno sporočila, da želi svoj delež, kjer kraljuje BMW-R 1200GS! Vrnil se je tudi ta izjemni izgled, ki vzbudi precej nostalgije. Očitno so osemdeseta ponovno v modi, a seveda v sodobnejši preobleki!

Zakaj tako pravimo? Zato ker ima vse, kar mora imeti sodoben potovalni enduro. Novo Yamaho poganja vrstni dvovaljnik kar je sicer hišna tradicija v tem segmentu, bata pa vžigata z zamikom 270°, torej so poskrbeli, da ne bo manjkalo navora, podobno kot so to storili že pri novi YZF-R1. Mimogrede, z R1 si deli tudi sprednji par žarometov!

Motocikel ponuja kup nastavljivosti, od višine sedeža, ki je po BMW-jevo deljen in v dveh višinah, da bo sopotnici udobno. Po višini nastavljivo je tudi vetrobransko steklo, kar je ključnega pomena pri dolgih vožnjah po avtocestah. Za varnost skrbi najsodobnejši 'inteligentni' ABS in sistem nadzora proti zdrsu zadnjega kolesa. Vzmetenje je polno nastavljivo, spredaj je par teleskopskih vilic, zadaj pa enojni centralni blažilnik.

Na dolgih potovanjih ne bo skrbi, saj premore 23-litrsko posodo za gorivo, prav tako pa ne bo skrbi z mazanjem verige, ker jo pač nima. Moč dvovaljnika se namreč prenaša na kolo prek kardana!

V prvi seriji, ki bo na voljo kot modelno leto 2010, so ponudili le omejeno serijo s paketom opreme Adventure, naročite pa jo lahko le prek interneta! Sem sodijo kovčki, lahka aluminijasta platišča z naperami za gume brez zračnic in zaščitna dodatna oprema za motocikel.

Posebnost je tudi program, ki omogoča tri načine delovanja motorja, ki se tako lahko prilagodi različnim pogojem vožnje. Z 261 kilogrami motocikla z vsemi tekočinami je to tudi eden najlažjih potovalnih endur ta hip.

Na voljo bo v modri ali srebrni barvi. Mi glasujemo za modro!

Video si lahko ogledate tu:http://www.yamaha-motor-europe.com/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp? view=explorer&subview=video

Tehnični podatki Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré

Motor: tekočinsko hlajen, 4-taktni, DOHC, vzporedni 2-valjnik, 4-ventili, vbrizg goriva, par vžigalnih svečk na valj

Prostornina: 1199 cc

Vrtina x gib: 98 x 79.5 mm

Kompresijsko razmerje: 11.0 : 1

Moč: ni podatka

Navor: ni podatka

Sklopka: večploščna, mokra

Zagon: električni

Menjalnik: 6 stopenjski

prenos moči na zadnje kolo: kardan

prostornian posode za gorivo: 23 L

prostornina posode za olje: 4.2 L

Okvir: jeklen, cevni

Vzmetenje spredaj: teleskopske vilice

Hod: 190 mm

Zadnje vzmetenje: Monoshock, nastavljiv v obe smeri

Hod: 190 mm

Kot glave okvirja: 28°

Predtek: 125mm

Sprednja zavora: ? 310 mm marjetičasti par kolutov

Zadnja zavora: ? 282 mm enojni marjetičasti kolut

Guma spredaj: 110/80? 19M/C? 59V

Guma zadaj: 150/70? 17M/C? 69V

Dolžina: 2, 250 mm

Širina: 980 mm

Višina: Min:1, 410 mm / Max:1, 440 mm

Višina sedeža od talnastavljiva 845-870 mm

Medosje: 1, 540 mm

Minimalna višina dna motorja od tal: 205 mm

Masa: 261 kg

PeK

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja