Po koncu prve sezone z 250-kubičnimi štiritaktniki Avstrijci svoj zmagovalni Moto3 dirkalnik ponujajo širši javnosti.
Po osvojitvi naslova prvaka v prvenstvu Moto3, ki je nadomestilo razred GP 125, je KTM repliko dirkalnika Sandra Corteseja ponudil še širši javnosti. Dirkalni RC 250 GP se od serijskega RC 250 R ne razlikuje dosti, saj naj bi bila razlika le v Dellortovi enoti za vbrizg, omejitvi vrtljajev na 14.000, Akrapovičevem izpušnem sistemu, ki ne preseže nivoja glasnosti 115 dB, magnezijevih OZ kolesih, zavorah in vzmetenju - a vse te komponente je mogoče kupiti tudi za RC 250 R.
Enovaljni štiritaktnik s prostornino 249,4 kubičnih centimetrov in kompresijskim razmerjem 14,5:1 pri 13.000 vrtljajih zmore 37 kilovatov (to je 50 'konjev'!) in največji navor 28 Nm pri 11.000 vrtljajih. Šeststopenjski menjalnik je kasetnega tipa in ponuja tri različne nastavitve. Hladi se tako z vodo kot z oljem (omenjajo izmenjevalnik toplote med oljem in vodo), mazanje pa je rešeno z tremi oljnimi črpalkami. Odmična gred je gnana z verigo, sklopka je v oljni kopeli.
Z elektroniko (Athena Software Maya Evo) je mogoče nastavljati zaviranje motorja, nadzor proti zdrsu zadnje gume (traction control), program za štart, vbrizg, vbrizg, hitrost v boksih in vse parametre beležiti na enoto (data recording).
Okvir je cevni z nastavljivo glavo okvirja in vpetjem zadnje aluminijaste nihajke ter s pomožnim okvirjem iz ogljikovih vlaken. Vzmetenje je seveda iz hišnega oddelka WP: spredaj vilice WP RCMA 3548 Ø35 mm, zadaj blažilec WP BAVP 4618; oboje seveda popolnoma nastavljivo v več kot 20 stopnjah. Na aluminijastih platiščih OZ so nataknjene Dunlopove dirkalne gume v dimenzijah 95/75-R17 in 115/75-R17.
Akrapovičev izpuh je nekoliko tišji od tistega na GP dirkalniku, saj odprt rohni s 107 decibeli, z dodatnim vstavkom pa ga je mogoče zadušiti na 103 oziroma 100 decibele.
In teža dirkalnika z medosno razdaljo 1.210 milimetrov in sedežem na višini 760 milimetrov? Le 82 kilogramov, kot navaja tovarna podatek brez goriva v 10,5-litrski posodi.
Nikjer pa ne piše, koliko ima taka reč nosilnost. Ima me, da bi preizkusil ...
Matevž Hribar
foto: KTM
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj