Reli Dakar 2017 - najtežja južnoameriška edicija doslej, s slovensko udeležbo!

Včeraj se je v Parizu odvila že tradicionalna tiskovna konferenca pred relijem Dakar, na kateri je organizator razkril vse podrobnosti 39. edicije najtežje off-road preizkušnje na planetu. Izvedeli smo, da gre Dakar kot krona discipline rally-raid letos iz več razlogov na ekstremno težavnostno raven, ponovno pa bo v kategoriji malle moto ali "sam za vse" nastopil tudi Mariborčan Simon Marčič.

24. 11. 2016

Prva novost letošnje dirke je nova država gostiteljica, Paragvaj, največja uganka pa kar 6 dni visoke nadmorske višine v Boliviji - težko je napovedati, kako velik osip tekmovalcev se bo zgodil, ko se bo pot obrnila strmo navzgor.

Tehničnih pregledov letos dirkači namreč ne bodo opravljali v Buenos Airesu, kot so tega vajeni, temveč v paragvajskem mestu Asunción. Direktor dirke Étienne Lavigne je poudaril, da letos Dakar vstopa v novo dimenzijo, saj bodo dirkači na nadmorski višini 3600 do 4000 metrov preživeli cel teden, med drugim tudi dan počitka, ki si spričo redkega zraka v mestu La Paz (3600 n.v.) komaj zasluži takšno ime.

Na startu bo letos 216 vozil, od tega kar 146 motociklov, med katerimi bo eden od njih last Simona Marčiča, na kar smo na Motomagazinu še posebej ponosni, Marc Coma, petkratni zmagovalec relija, danes pa športni direktor relija, pa ima za dirkače "slabe" novice:

"Potrudili smo se in organizirali reli, ki bo za marsikoga pretrd oreh. Letos bo navigacija ponovno igrala veliko vlogo, s čimer se v reli vrača avantura, značilna za Afriko. Dirkači se bodo ponovno soočili z eno samo maratonsko etapo in to osmega dne, uvedli pa smo tudi nov sistem kontrolnih točk, ki bodo zahtevale še natančnejšo navigacijo. Kar šest hitrostnih preizkušenj bo daljših od 400 kilometrov, na celotni trasi pa bo ogromno peska - kar sedem od dvanajstih etap bo dirkače peljalo v pesek in tu bodo v prednosti sprecialisti za peščene dirke. Potem je tu kritična nadmorska višina v Boliviji, ki bo tekmovalcem oteževala življenje kar 6 dirkaških dni in en dan počitka. Eden od večjih izzivov relija Dakar pa je zaradi izjemno dolgih etap tudi hitro menjavanje podnebja: vroče in vlažno bo v Paragvaju, hladno in visoko v Boliviji, peklensko vroče v Argentini. Letos smo si reli zamislili tako, da se ne bodo spočili niti favoriti."

Ceremonialni start bo na novega leta dan, akcija se začne 2. januarja na paragvajski zemlji, najboljše pa bo 14. januarja sprejela množica v Buenos Airesu. Tudi letos se bo na Dakar podal Simon Marčič, ki je uspešno prestal lanskoletno izkušnjo - berite nas, saj bomo dnevno poročali o njegovih podvigih.

Etapa 0: Ceremonialni start Asunción

Etapa 1 Asunción – Resistencia 39 km hp, skupno 454 km

Etapa 2 Resistencia – San Miguel de Tucumán 275 km hp, skupno 803 km

Etapa 3 S. Miguel Tucumán – S. Salvador Jujuy 364 km hp, skupno 780 km

Etapa 4 San Salvador de Jujuy - Tupiza 476 km hp, skupno 521 km

Etapa 5 Tupiza - Oruro 447 km hp, skupno 521 km

Etapa 6 Oruro - La Paz 527 km hp, skupno 786 km

Dan počitka La Paz

Etapa 7 La Paz - Uyuni 322 km hp, skupno 622 km

Etapa 8 Uyuni - Salta 492 km hp, skupno 892 km

Etapa 9 Salta - Chilecito 406 km hp, skupno 977 km

Etapa 10 Chilecito - San Juan 449 km hp, skupno 751 km

Etapa 11 San Juan - Río Cuarto 288 km hp, skupno 754 km

Etapa 12 Río Cuarto - Buenos Aires 64 km hp, skupno 786 km

Video predstavitev trase 2017:

Tekst: Tina Torelli

Fotografije: ASO, Red Bull Content Pool, Cristiano Barni/Rally Zone, David Stropnik