Simon Marčič na startu 9. dakarske etape, Price vodilni v skupnem seštevku!

12. 1. 2016 | Tina Torelli
Deli

Na hitro ponovimo: 6. etapa Uyuni - Uyuni, je našega hrabrega motorista, ki na reliju tekmuje v kategoriji Malle Moto ali dirkanju brez asistence (izraz prihaja iz francoske besede malle, kar pomeni potovalni kovček), dala na težko preizkušnjo. Zanjo je porabil dejansko cel dan ali 12 ur, nekaj kilometrov pred ciljem popolnoma izmučen še enkrat padel in prišel v bivak že v trdi temi. Tople vode ni bilo, ambulanta je bila natrpana, v "kisikovem baru" je je trlo žejnih ... a mu je supelo, kljub poškodovani ključnici in palcu na roki, modric in odrgnin pa Marčič že nekaj dni ne šteje več.

"Najtežje od vsega je, ko se pelješ mimo tekmovalcev, ki se komaj pobirajo, ker so se tako razbili - sočustvuješ, a pomagati ne moreš. Ustaviš se, če kdo leži in se ne premakne. Potem padeš tudi sam, ker očitno na Dakarju brez padcev ne gre. Ni vprašanje, ali boš padel ali ne - vprašanje je, kako hudo bo." je Simon povedal pozno ponoči.

V 7. etapo Uyuni - Salta se je podal že pošteno utrujen in verjetno z vročino - do Salte, kjer bi se lahko pošteno naspal, saj je za dirkače in spremljevalne ekipe tam bil dirkanja prost dan, ga je ločilo celih 793 kilometrov, od katerih 353 km hitrostne preizkušnje. Ta je bila tokrat zaradi prečkanja meje razdeljena v dva dela: bolivijski in argentinski. Uspešno se je prebil do 5. kontrolne točke s 77. časom, ko so se v reli ponovno vmešali močni nalivi na meji obeh držav. Organizator je dirko sprva le prekinil, nato pa za motoriste, ki so najbolj ranljivi, tudi ustavil. Obveljal je rezultat s prvega dela brzinca in tako je v skupnem seštevku Marčič spet na solidnem 89. mestu, v svoji kategoriji na 27., rezultat v izzivu Malle Moto pa bo razred zase, saj v tej kategoriji tekmuje le 10 motoristov. Sedmo etapo je najbolje zaključil petkratni svetovni prvak v enduru Antoine Meo, pred Benavidesom in Gonçalvesom. Gonçalvesu je organizator vrnil dobrih deset minut, ki jih je prebil ob Walknerju, ki je takoj po startu grdo padel in si zlomil stegnenico.

V Salti, rojstnem kraju rookija Benavidesa, ki zna poseči po prvih treh mestih, se je Marčič končno malo naspal in za silo pokrpal dirkalnik. "Motor ima nov pogonski sklop, zamenjal pa sem tudi oljni filter. Šraufal sem cel dan, z eno roko gre počasi." je povedal utrujen, a dobro razpoložen.

Včerajšnja, 8. etapa Salta - Belén, je tekmovalce končno poslala na sipine. Vseh 766 km, od katerih 393 km hitrostne preizkušnje, je bilo tudi pravi navigacijski zalogaj. Simonu so prišle prav izkušnje, ki si jih je nabral na reliju Abu Dhabi Desert Challenge lanskega aprila, in je naredil kljukico pod še eno etapo. V Slovenijo pošilja pozdrave in sporoča: "Boril se bom do konca.". Trenutno je skupno na 93. mestu, v svoji kategoriji je 27. Sipine med Salto in Belenom so najbolj ustrezale Tobyju Priceu, ki je s to etapno zmago prevzel tudi vodstvo v skupnem seštevku. Zmago med avtomobilisti je slavil branilec naslova Al-Attiyah, ki mu je končno uspelo razbiti navezo Peterhansel (ki v skupnem seštevku še vedno vodi), Sainz in Loeb (ki se je na sipinah prevrnil in izgubil precej dragocenega časa).

Danes vse udeležence relija čaka prvi del dvodnevnega maratona, ki bo naredil zanko okrog Belena. Včeraj se je končno začel "pravi Dakar", kot je na svojem FB profilu zapisal Puščavski lisjak in stari dakarski maček Miran Stanovnik.

Tekst: Tina Torelli

Foto: Red Bull Content Pool, Simon Marčič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja