Kako deluje BMW-jev inteligentni klic v sili 'eCall' in kdaj bo začel delovati v Sloveniji?
V Milanu smo na novih BMW-jih opazili tipko, ki je prej tam ni bilo. Na desni strani krmila, levo od tipke za zagon motorja, je mesto našla rdeča tipka SOS, pokrita s plastičnim pokrovčkom, s pomočjo katere voznik v primeru nezgode lahko pokliče na pomoč, poleg gumba pa sta še mikrofon in zvočnik za komunikacijo s centrom.
Pravzaprav so možni trije različni načini klica na pomoč:
- Samodejni klic v sili se bo vzpostavil v primeru trka ali padca pri višji hitrosti. Po opozorilu na digitalnem zaslonu in zvočnemu signalu (pisku) bo klicni center poizkusil vzpostaviti komunikacijo z voznikom.
- V primeru padca ali trka pri nižji hitrosti se bo klic v sili sprožil s 25-sekundnim zamikom, da voznik lahko v primeru, da pomoč ni potrebna, klic na pomoč prekine.
- Tretja možnost je ročno vzpostavljen klic v sili s pomočjo pritiska na gumb SOS. V tem primeru je pred klicem reševalne ekipe potrebna komunikacija voznika s klicnim centrom.
Sistem kritičnost situacije oceni na podlagi tipal, ki merijo pospešek (oz. pojemek) in kot nagiba motocikla. Po domače: če sistem zabeleži močan pojemek (trk) in potem mirovanje motocikla v ležečem položaju, je jasno, da se motorist ni ustavil na kavi.
Video: kako deluje sistem (v angleščini)
V Sloveniji prihodnje leto
V Nemčiji bo sistem začel delovati že letos, v Sloveniji pa v letu 2018. V primeru, da bo motocikel kupljen v drugi državi, bo potrebno reprogramiranje sistema (sicer se bo sistem vedno povezoval s klicnim centrom v državi, kjer je bil motocikel prvotno prodan).
Samodejni klic na pomoč so v Evropi preizkusili že leta 2011 in ugotovili, da pomoč pride do ponesrečenca od 40 do 50 odstotkov hitreje kot v primeru običajnega klica v sili. Takrat so napovedali, da bi tehnologija letno rešila 2.500 življenj in prihranila 26 milijonov evrov.
O prvem samodejnem klicu v sili (iz avtomobila Ford) smo v Sloveniji pisali decembra 2015: Slovenija prva z eCall.
- Več o novostih BMW za 2018: F700GS, F850GS, C400X in K1600 Grand America.
Matevž Hribar