Spremenjen pravilnik za Dakar 2010

Amaterji bodo le še letos lahko vozili dirkalnike s prostornino agregata do 660 kubičnih centimetrov, medtem ko bo leta 2011 omejitev na 450 'kubikov' veljala za vse voznike.

5. 6. 2009

O omejitvi na 450 kubične agregate se je šušljalo že nekaj časa, včeraj, 4.6.2009, pa je organizator ASO na tiskovni konferenci uradno najavil, da bodo tovarniške ekipe letos primorane voziti s tako največjo prostornino. Na spletni strani navaja, da so se za to odločili, ker se je zadnja leta večala prisotnost dirkalnikov s tako prostornino (40 odstotkov na Dakarju 2009).

Pravijo, da so finančno lažje dostopni in bolj zanesljivi od starejših agregatov z večjo prostornino. Ker se zavedajo, da veliko tekmovalcev že ima dirkalnike s prostornino, večjo od 450 kubičnih centimetrov, bodo na prihajajoči dirki še vedno lahko nastopili v razredu amaterjev, a pod pogojem, da namestijo omejevalec moči. Tega naj bi priskrbel organizator, o načinu zmanjšanja moči in o tem, koliko 'konjev' bodo 'ustrelili', še ni podatkov. Govora je tudi o tem, da bodo potencialni zmagovalci morali voziti motocikle z manj kot 450 kubičnimi centimetri.

Zanimivo, da govorijo o dostopnosti in cenovni ugodnosti 450 kubičnih strojev, ko pa ljudje, blizu dirkam vedo povedati, da 450 kubični motocikel potrebuje veliko več servisnih posegov in celo menjav motorja. Se organizator res bori za dostopnost športa ali pa nekomu ni povšeči, da so na zmagovalnih stopničkah vedno oranžni? Lahko pričakujemo naval japonskih tovarniških ekip?

Dirka, ki se bo pričela 1.1.2010 v Buenos Airesu, bo tokrat potekala v obratni smeri kot letos, dolga pa bo 8.600 kilometrov, od tega bo 5.200 kilometrov specialnih preizkušenj. Prijave so odprte od 15.5. in trajajo do konca meseca julija.

Matevž Hribar