Suzuki GSX-R 600

Novega GSXR-a smo pričakovali, saj je bil Suzuki med letošnjo konkurenco športnih šetstotakov najstarejši.

Suzuki GSX-R 600 (foto: Yamaha) Yamaha
18. 10. 2007

Plastična obleka novega dirkalnika srednjega razreda je nova, a ne toliko, da bi nas vrglo na rit. Že prejšnje generacije so bile izrazito ostro oblikovane in le Yamaha R6 je na zunaj kazala več športnega karakterja. Tako izpuh v GP stilu poznamo že od prej, za letošnje leto pa je le-ta opazno daljši. Lonec lanskega motocikla se konča pod voznikovo stopalko, za prihodnje leto pa ima večjo prostornino in se zaključi šele pod sopotnikovo nogo. Večja prednja luč je oblikovana agresivneje, spremembe v podobnem stilu je opaziti tudi na stranskih plastikah in na kratkem zadnjem delu motocikla. Posoda za gorivo je podobna tisti s tisoč kubičnega brata, njena prostornina pa je povečana na 17 litrov.

Novinec ima že serijsko privijačen blažilnik krmila z elektronsko krmiljeno konično iglo, ki spreminja pretok olja in s tem trdoto delovanja. Nova kolesa iz aluminijeve litine so lažja, prav tako spremenjen nosilec zadnje zavorne čeljusti, ki olajša demontažo zadnjega kolesa. Položaj voznikovih stopalk je nastavljiv v treh položajih z razdaljo 14 mm v vodoravni in navpični smeri.

Največ novosti najdemo v štirivaljnem agregatu, za katerega podatkov o moči zaenkrat še ne podajajo. Navili so ga tako, da ponuja več odzivnosti in obenem dosega večjo moč pri visokih vrtljajih. Napaja ga nova elektronski vbrizg goriva SDTV (Suzuki Dual Trottle Valve) z dvema šobama na valj. Vsaka izmed šob ima osem luknjic, ki pršijo zmes goriva z zrakom in tako izboljšajo izgorevanje. Nove so vžigalne svečke »iridium«, pod njimi pa bati, prilagojeni višjemu kompresijskem razmerju, ki znaša 12.8:1. Voznik lahko s stikalom na desni strani krmila izbira med tremi različnimi programi delovanja agregata, dirkači pa bodo zagotovo veseli tudi drseče sklopke, ki izboljša stabilnost motocikla pri naglem zaviranju. Novi GSX-R bo na voljo v tradicionalni modro-beli barvni kombinaciji ter črni, beli in živo rumeni barvi.

Tehnični podatki Suzuki GSX-R 600

motor: štirivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, 599 cm3, 16 ventilov, elektronski vbrizg goriva

premer in hod: 67 x 42.5 mm

kompresija: 12.8:1

prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

okvir: aluminijasti

vzmetenje: spredaj nastavljive 41 mm obrnjene vilice, zadaj nastavljiv enojni blažilec

zavore: spredaj 2 koluta 310 mm, zadaj kolut

pnevmatike: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17

višina sedeža: 810 mm

medosna razdalja: 1.400 mm

posoda za gorivo: 17 l

teža: 163 kg

Matevž Hribar