Suzuki Hayabusa se vrača

6. 2. 2021
Deli

Potem, ko je Suzuki v letu 2018 iz prodaje zaradi standarda Euro4 umaknil svojega hitrostnega rekorderja Hayabuso, se je v svetu motociklov tudi uradno končalo obdobje neformalne, vseeno pa gentlemanske bitke za prestiž. Že prej sta se namreč poslovila Kawasaki ZZR 1400 in Honda Blackbird.

Da se pri Suzukiju nikoli niso sprijaznili s slovesom od razreda motociklov za podiranje hitrostnih rekordov, so v preteklih letih dokazovali z napovedmi, da se bo Suzuki Hayabusa nekoč vendarle vrnil. In zdaj je tu.

Če smo pričakovali, da bo novi Hayabusa radikalno drugačen od svojega predhodnika, smo kot kaže pričakovali preveč. Oblikovno z izjemo LED žarometa sprememb skorajda ni zaznati, seveda pa je več novega na področju tehnike. Čeprav se je sprva veliko govorilo o motorju s turbo polnilnikom in celo o šestvaljniku, pa so se pri Suzukiju odločili, da bodo ohranili štirivaljnik s prostornino 1.340-kubičnih centimetrov. Pogonski agregat, ki je dobesedno preskočil emisijski standard Euro4 je bil temeljito prenovljen in bo odslej ustrezal aktualnemu Euro5, je pa na račun vseh sprememb izgubil nekaj moči. Novi Hayabusa bo tako rekorde podiral z 'le' 190 'konji', kljub temu pa bo, kot pravijo zmogljivejši od svojega predhodnika. Končna hitrost bo tako kot pri vseh Hayabusah doslej (z izjemo nekaj prvih modelov) omejena na 299 kilometrov na uro, revidirana elektronika pa bo poskrbela, da bodo pospeševanja hitrejša, moč pa se bo na zadnje kolo podajala bolj zvezno.

Motorni menedežment SDMS-a bo ponujal tri prednastavljene vozne programe, ki bodo vplivali na odzivnost motorja, ter tudi na sistem proti zdrsu, sistem proti dvigovanju prednjega kolesa in zaviranje s pomočjo motorja. Serijsko bo dodan tudi quickshifter, dodatno pa bodo vozniku na voljo še trije individualni vozni programi.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?