Na Ljubljanskem sejmu starodobnikov na gospodarskem razstavišču sem našel lepo ohranjena navodila za Tomosov Automatic. Ker se s prav takim pogosto zapeljem sem jih kupil. In naletel na nekaj zanimivosti.
Letnik 1974 je moj 'frčo'. O njem so pred skoraj 40 leti v tovarniških navodilih zapisali:
Tehnični podatki
- največja moč motorja 1, 8 KM pri 4500 vrt/min
- največji navor 3 Nm pri 3000 vrt/min
- največja hitrost 40 km/h (za policaje gre samo 25 km/h)
- največji vzpon 12% pomoč s pedali
- največji vzpon (80kg) 8% brez pedal
- vklop skloke pri 2500 vrt/min
- prosti tek pri 1200 vrt/min
- poraba goriva 1, 5 litra/100 km (po DIN)
- teža 42 kg
- nosilnost 80 kg + 30 kg prtljage
Utekanje motrja
Prvih 500 kilometrov s 5% mešanico, vozite po občutku. Po utekanju zamenjati dizo vplinjača in uporabiti 4% mešanico (bom moral pojačati dozo dvotaktola v prihodnje).
Vzdrževanje
Servisi se delajo na 3, 6 in 12 mesecev, v glavnem pa gre za mazanje, čiščenje in kontrole delovanja luči, napetosti verige in jermena, zategnjenost vijakov . . Sodeč po servisni razpredelnici je moj moped v zadnjih letih srednje dobro vzdrževan, bom drugo leto bolj dosledno upošteval navodila proizvajalca.
Zimovanje
Napolnite rezervoar z enim litrom 10% mešanice, pustite motor teči 10 minut, preplunkajte rezervoar ter napolnite gume. Gume naj bodo med zimovanjem na tleh. Pokrijte moped.
Odpravljanje motenj
(seznam je sicer precej dolg, ni pa zahteven)
- Svečka mokra ali zamaščena
Svečko očistite
- Izpušni sistem je zamašen
Očistite ga po navodilih
- Jermen drsi
Napnite jermen
- Batni obročki izrabljeni ali zlomljeni
Obročke zamenjajte
- Uplinjač zapacan
Snemite ga in operite v bencinu
- Svečka ni dovolj uvita ali pa je glava valja slabo privita
Uvijte svečko, štiri matice na glavi valja privijte
Takšne so bile pričakovane tegobe lastnikov mopedov v tistih časih. A ni bilo fino?
MaT