Triumph odkril novi Street Triple 765 RS

11. 1. 2017
Deli

Triumph je že nekaj dni pred novim letom napovedal skorajšnji prihod novega Streer Tripla. Od predstavitve predhodnika je minilo že 10 let.

Prvi Street Triple je luč sveta ugledal leta 2007, takrat pa je s parom okroglih luči na sprednjem delu razcepil mnenja javnosti glede njegovega videza. Ta je sicer kmalu postal manj pomemben, saj so pri tem motociklu kasneje vsi hvalili le njegov motor, ciklistiko, agilnost, vozne lastnosti in značaj, katerega so do takrat v največji meri pripisovali predvsem italijanskim motociklom.

V letih 2012 in 2013 je bil Street Triple deležen blagih osvežitev, letos pa je napočil čas za celovito prenovo. Lahko bi rekli, da gre tokrat pravzaprav za precej dramatično evolucijo.

Osnovnejša modela S in R sta bila sicer že razkrita, zato se bomo osredotočili na vrh ponudbe - RS. Kot pravijo pri Triumphu gre za najmočnejši, najlažji in najbolj elektronsko napreden Street Triple vseh časov.

Novi motor si je osnovo sposodil pri modelu Daytona, s brušenjem sten bloka motorja pa so delovno prostornino povečali na 765 kubičnih centimetrov. S starim 675-kubičnim motorjem si deli vsega 10% sestavnih delov, z novim motorjem iz Daytone pa 50%. Ob tem v primerjavi s predhodnjo verzijo tehta dober kilogram manj. Pridobil je za 16% več moči (121 konjev) in za 13% več navora. Za manj agresivnega odnašanja zadka pri pretikanju navzdol je dobil novo drsečo sklopko, prva in druga prestava pa sta občutno krajši.

Tehničnih novosti je kar precej. Začnimo z najbolj opazno, elektroniko. Street Triple RS je dobil nov 5-palčni barvni zaslon TFT, tehnologijo 'ride by wire', 5 nastavitev motorja, sistem proti zdrsu, 'quickshifter' (serijsko pri RS in opcijsko pri S in R) in večstopenjski ABS, ki omogoča tudi popoln izklop.

Oblikovno se drži smernic, ki jih je začrtal predhodnik, a je praktično povsem prenovljen. To sicer v celoti ne velja za okvir, saj je ta v večini popolnoma enak prejšnjemu, a nekaj trikov glede geometrije in medosne razdalje, naj bi naredilo čudeže. Zavorni paket je z eno besedo - vrhunski. Brembo M50, 4 batne čeljusti skbijo za pojemke podobne tistim iz prvenstva Superbike, zato se ne bo potrebno prav nič čuditi, če bomo ta motocikel pogosto videli tudi na stezi.

Za vzemetenje so spredaj poskrbeli pri podjetju Showa, zadaj pa to delo prepustili Ohlinsu. Omeniti velja še, da si enega od petih načinov delovanja motorja in nastavitev v celoti sam sprogramira voznik, v okviru nastavitev pa si lahko uravnava tudi vmešavanje sistema ABS.

Novi Street Triple RS bo na volji matirani srebrni in metalik črni barvi. Ceno bodo pri Triumphu razkrili v mesecu Februarju.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere