Vespa je v svoji evoluciji stopila še stopnico višje. Na prvi pogled ostaja enaka, a bistvo je tokrat očem skrito.
O tem, da bo 125 in 150 kubična Vespa dobila nov sodobnejši motor smo že pisali, tokrat pa lahko posredujemo tudi nekaj več tehničnih podatkov in drugih zanimivosti povezanih z novim motorjem.
Vespa bo odslej model S in LX s 125 in 150 kubiki opremljala z enovaljnikom s tremi ventili. Dva sesalna in en izpušni ventil bodo po novem skrbeli za temeljitejše predihavanje in polnjenje valja, za učinkovito in okolju prijazno pripravo zmesi pa bo skrbel sodoben elektronski vbrizg goriva.
Dodaten sesalni ventil je zahteval tudi razvoj nove odmične gredi, ki je malenkost lažja in je temeljiteje uležajena. Za povečanje navora in izboljšanje odzivnosti motorja so spremenili tudi premer valja in hod bata (premer je manjši, hod je daljši), za doseganje boljšega izgorevanja pa je spremenjena tudi pozicija vžigalne svečke.
Čeprav se Vespa že s prejšnjim motorjem ni pregrevala so izboljšali še sistem zračnega hlajenja (predvsem zaradi doseganja optimalne delovne temperature), je pa po besedah inženirjev novi motor tudi tišji.
Z navedenimi spremembami so moč motorja povečali za 7 odstotkov (11,6 KM pri 8.250 vrt/min), navor pa je večji za 10 odstotkov (10,7 Nm pri 6.500 vrt/min). Vrednosti pri modelu s 150 kubikov so 12,9 KM pri 7750 vrt/min in 12,8 Nm pri 6250 vrt/min.
V šprintu do 60 km/h bo Vespa z novim motorjem hitrejša za 5%, končna hitrost pa bo višja za 3%. Porabila naj bi celo manj kot dva litra na sto kilometrov, podaljšan pa je servisni interval (10.000 km), s čimer naj bi po izračunu Piaggia lastnik nove Vespe vsako leto prihranil za približno 1500 kilometrov goriva.
Veselimo se preizkusa novega motorja, še posebej pa si ga želimo neposredno primerjati z motorjem Vespe z našega najdaljšega podaljšanega testa, Vespe PK 125. 20 let razlike je pa že nekaj.