Yamahina prihodnost 'na štrom'

7. 11. 2009 | Matevž Hribar
Deli

Glede na to, da Yamahe ni na seznamu razstavljalcev Milanskega salona, smo pobrskali, kaj zanimivega so pokazali v Tokiju.

Mestni skuter EC-03 je zelo očiten odgovor Hondinemu E-Cubu (ali pa je Honda odgovorila Yamahi), saj gre za mestni skuter, ki ima namesto motorja z notranjim izgorevanjem vgrajen električni motor, posodo za gorivo pa je zamenjal baterijski vložek. Je plod razvoja pod sloganom 'light, smart, clean and silent', kar bi lahko prevedli v lahek, pameten, čist in tih. Na lahek aluminijast okvir sta pritrjena sinhroni elektro motor z 0, 6 kilovata moči in litij-ionska baterija, ki se polni kar prek domače vtičnice.

Tudi EC-f in EC-fs sta dve električni dvokolesi, le da je njun dizajn zelo nekonvencionalen in namenjen mlajši generaciji in tistim, ki bi radi izstopali. Tehničnih podrobnosti ne vemo, Yamaha je povedala le to, da je različica fs obarvana bolj pisano.

Obenem Yamaha razvija hibridni sistem za prave motocikle in prototip HV-X bi lahko bil napoved, kako bo v prihodnosti izgledal motocikel z dvema motorjema, torej s tistim z notranjim izgorevanjem in električnim. HV-X ima vgrajen 250 kubični bencinski motor in 15-kilovatni elektro motor.

PAS Brace-L Special pa je dobrih 23 kilogramov težko kolo z 240-vatnim elektromotorjem in 25, 2-voltno litij-ionsko baterijo, ki zmore 8, 1 Ah in se polni približno 4 ure. Poleg tega dokaj klasično oblikovanega kolesa so na tokijskem salonu pokazali še prototipno različico PAS er z dodatnim 100-vatnim elektromotorjem v prednji osi, ki pri vožnji navzdol ali zaviranju polni baterijo, električni motor (150 W) pa 'pomaga' na podlagi voznikovega srčnega utripa.

Matevž Hribar

foto: Yamaha

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"