Namesto termične enote kompaktni elektromotor in baterija, prenos moči s sklopko in samodejnim menjalnikom ostaja.
Se spomnite, ko smo leta 2013 peljali prototipni HM z elektro kitom, plodom znanja slovenskih mojstrov? Ne? Nič hudega – naš arhiv hrani tudi to zgodbo: Vozili smo prototipni HM CRM 50 Derapage Competition EK. Italijansko podjetje Moto Spa, lastnik blagovne znamke HM, je šlo medtem v stečaj, konec leta 2017 pa so s slovenskim inovatorjem spet stopili v kontakt in zgodba o električnem HM-u naj bi se nadaljevala.
A Koprčan Boris Pfeifer ta čas ni spal: pravzaprav je bila želja po elektrifikaciji Tomosa rojena še prej, a pri Tomosu za takšne ideje bojda ni bilo posluha, kot ga po besedah Pfeiferja ni niti danes. Prav tako ni bilo pozitivnih odgovorov pri slovenskih proizvajalcih elektromotorjev, zato je dobavitelja za predelavo Tomosovega mopeda na električni pogon našel v Izraelu. Tam so že izdelali prototipni motor, kateri je dovolj majhen, da se skrije pod bočni pokrov na levo stran Avtomatikovega agregata (tam, kjer sta sicer navitje in magnet).
Kompaktni elektromotor pri napajanju z 48 volti zmore moč 2,5 kW (oziroma kratek čas do 5 kW), baterija s kapaciteto 22 Ah pa bo svoje mesto našla tam, kjer je pri motorju z notranjim izgorevanjem nameščen valj motorja. »S tem bo ohranjeno nizko težišče in centralizacija komponent,« nam je zaupal koprski inovator. »Menjalnik s sklopko in dvema prestavama smo ohranili, saj ima določene prednosti, a še preizkušamo različne nastavitve vzmeti za menjalnik.«
O ceni predelave, ki bi bila na voljo za vse Tomosove mopede z nesmrtnim Automatikovim motorjem, Pfeifer še ni hotel govoriti, kakor tudi ne napovedovati, kdaj bi bil kit lahko na trgu. Je pa dejal, da so ciljne stranke predvsem lastniki koles s pomožnim motorjem (do hitrosti 25 km/h), katerim bi doseg nekaj deset kilometrov povsem zadoščal.
Matevž Hribar
foto: osebni arhiv Boris Pfeifer