Letošnja zima res ni najbolj naklonjena ljubiteljem belega pršiča, a na višjih legah je snega dovolj. Preizkusili smo nove motorne sani ter letošnjo novost, posebno nadgradnjo Apache za štirikolesnike.
O novostih, ki so jih pripravili pri proizvajalcih Ski-doo ter Lynx, smo že pisali. Ski-doo je predstavil povsem novo serijo motornih sani, Lynx pa letos praznuje 40-letnico in predstavlja napredne delavne ter športno-delavne sani.
O BRP-jevi novosti, sistemu Apache za štirikolesnike, pa še nismo spregovorili besede. Gre za nadgradnjo klasičnih štirikolesnikov, ki omogoča vožnjo tudi v zimskih razmerah. Namesto koles se na vozilo namestijo gumijaste gosenice, ki ATV-ja spremenijo v pravo snežno pošast. Cena takega kompleta znaša 4.000 EUR, montaža pa je bojda tako preprosta, kot bi menjali kolesa. Ko seštejemo ceno vozila in nadgradnje, pridemo ravno na vsoto, ki je približno enaka ceni novih motornih sani. Le da so sani uporabne le po sneg, štirikolesnik pa preko celega leta.
Prvi občutki so sila nenavadni, saj voznik sedi zelo visoko, vozilo pa na premike krmila reagira zelo hitro. Zato je potrebna mirna roka in nekaj motoričnih sposobnosti, potem pa se zabava lahko začne. Štirikolesnik s pogonom na vsa kolesa, opremljen s sistemom Apache, prileze (skoraj) povsod. Zaradi nove konstrukcije se ne ustraši niti celega snega, saj se prednje gosenice ne zarijejo pod sneg. No, če pogledate video, boste videli, da nam ga je uspelo tudi zakopati, a to le zato, ker smo ponevedoma izklopili štirikolesni pogon. Glede na preizkušeno svetujemo, da za osnovo izberete močnejši, 650 ali 800 kubični Can-Am, saj je šibkejši model s 400 kubičnim agregatom na težjih terenih preslaboten. Seveda, spet je vse odvisno od zahtevnosti voznika.
Kogar zanima več, pa naj se obrne na slovenskega zastopnika za vsa ta adrenalinska orodja, podjetje Ski&Sea.
Matevž Hribar
foto: Matjaž Tomažič, Matevž Hribar