Testirali smo: Shoei VFX-WR

11. 3. 2019 | Jaka Završan
Deli

Vsak pravi motorist ve, da se pri opremi ne sme varčevati, saj nas ta velikokrat reši pred poškodbami, najbolj pa to velja za čelado.

Shoei trenutno velja za giganta proizvodnje motorističnih čelad, kar znova in znova potrjuje, ko z novim letom na trg vstopijo novi modeli. Čeprav ima čelada VFX-WR 1300 gramov, se to ob nošenju sploh ne občuti, za kar se lahko zahvalimo zelo enakomerno razporejeni masi po celotni školjki, ki daje vozniku občutek udobja, prav tako pa ga med vožnjo ne ovira. Izredno dovršen je sistem prezračevanja, ki predvsem v vročih poletnih dneh pride še kako prav, in tudi oblika čelade, ki je produkt proučevanja aerodinamičnosti v vetrovniku.

Izredno pomembno je, da so čelade za motokros opremljene z EQRS-som, ali po domače: sistemom za hitro odpenjanje v sili, ki deluje po principu snemanja podloge v predelu ličnic. S tem se čelada poškodovanca varno odstrani v primeru, ko gre za poškodbo hrbtenjače. Shoei je tudi tu stopil korak naprej in poskrbel, da bo zdaj to še lažje in, najpomembnejše, varnejše opravilo.

Kot dirkaču pa mi je zelo pomemben še en detajl, ki ga na prejšnjih modelih ni bilo mogoče zaslediti. Zgornji vijak na ščitniku ima v skrajno zgornji legi narejen sedež, kar je velik plus, saj se je v preteklosti ob kakšnem padcu rado zgodilo, da se je 'šild' zaradi razrahljanosti prav tega vijaka in velikega zračnega upora med vožnjo premikal. Kanček drugačna je tudi oblika čelade, ki na oko deluje še bolj agresivna od prejšnjih, a še vseeno ohranja svoj značilni videz.

Poleg izredne varnosti in udobja pa Shoei iz leta v leto skrbi tudi za inovativne in zelo estetske grafike, ki jim ni para. Da gre za odlično znamko čelad, priča to, da na njih vozi ogromno dirkačev v svetovnem prvenstvu.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere