Vaša koža vam bo neizmerno hvaležna iz več razlogov (test čelade: Arai Concept-X)

8. 7. 2020 | Primož Jurman
Deli
Vaša koža vam bo neizmerno hvaležna iz več razlogov (test čelade: Arai Concept-X) (foto: Primož Jurman)
Primož Jurman

Arai je znamka z vrha ponudbe zaščitnih motorističnih čelad, ki jo uporabljajo tudi najboljši tekmovalci - denimo tovarniški voznik Yamahe Maverick Vinales v razredu MotoGP ali petkratni svetovni prvak razreda Superbike Jonathan Rea.

Model Concept-X je njihova letošnja novost. To je sodobna čelada, z zunanjo školjko obrobno ojačane kompleksne konstrukcije laminata (PB e-cLc), ki išče navdih v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so na cestah prevladovali slečeni motocikli. Zunanja školjka je zasnovna tako, da širi udarne sile po njeni celotni površini.

Na prvi pogled je Concept-X enostavna čelada brez izpostavljenih rež za prezračevanje. To je izvedeno preko predbradnih rež in kanalov nad predelom obrvi. Zrak skozi kanale v sami notranjosti konstrukcije čelade potuje do dveh izstopnih odprtin na zadnjem spodnjem delu čelade. Zanimiva je tudi rešitev FFS (Free Flow System), ki vodi in hkrati odvaja topel tok zraka pod čelado in na ta način v vožnji zmanjšuje njeno hrupnost.

Concept-X uporablja nov Araiov sistem zapiranja sprednjega vizirja (VAS – variable Axis System) ter sistem lažje snemljivosti v nuji (ER - Emergency Release System), zunanja školjka pa je prilagojena obliki "evropskemu” tipu glave, FCS (Facial Contour System). Čelada je relativno majhna, s tem zelo aerodinamična in tiha, proti rosenju vizirja je dodan t.i. pinlock vložek. Odstranljiva notranjost, izdelana iz protimikrobnega materiala, pomaga pri vzdrževanju nevtralne ravni kislosti človeške kože in deluje protibakterijsko.

Notranjost, kjer je moč namestiti slušalke za komunikacijski sistem, določajo nastavljivo oblazinjene ličnice in zgornja kapa, vse to pa omogoča prilagajanje meram posameznika. Še to: vsaka Araieva čelada gre preko petih, medsebojno neodvisnih kontrol kakovosti; ko je izdelana školjka, ko je čelada obarvana, po končani proizvodnji, dvakrat pa kvaliteto pregledajo še v procesu izdelave. Na testu sem bil navdušen prav nad kvalitetno izdelavo, retro-dizajnom, prilagajanju čelade glavi tudi ob uporabi očal ter kljub odsotnosti zunanjih zračnikov, dobremu prezračevanju.

In cena? Za 579,00 evrov v enobarvnem ter 679,00 evrov v večbarvnem dizajnu je na voljo pri slovenskem zastopniku, podjetju Pintar Racing Service, Prebačevo 63, 4000 Kranj.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj