Preizkusili smo: Bridgestone Battlax S20

18. 11. 2012 | Matevž Hribar
Deli

Pripraviti športno gumo za cestne motocikle ni lahko: brez pomoči grelcev mora zagotoviti oprijem že na koncu domače ulice in vzdržati mučenje na dirkališču. Kako najti tisto pravo mejo, da bosta zadovoljna oba, voznik slečenega motocikla in hobi dirkač?

Najprej razčistimo nekaj dejstev: dirkaška guma, četudi homologirana za uporabo v prometu, za na cesto NI dobra. Zakaj? Morda ste opazili, da imajo dirkači pred vožnjo na dirkališču nameščene grelce gum, saj šele ogreta guma omogoča dovolj dober oprijem za 'kolenčkanje', zato ukaz vulkanizerju, naj vam na cestni stroj natakne najboljše, kar lahko kupi denar, ni vedno smiseln.

Drugič: dirkači za suh asfalt uporabljajo 'suhe' gume, za mokrega pa dežne. Tretjič: morda poznate motorista, ki bi pred vožnjo natikal grelce in gledal v nebo, kakšne gume naj natakne za izlet? Mi tudi ne.

Nova Bridgestonova guma S20 se uvršča med zmernošportne izdelke. Če jo primerjamo s hišnimi izdelki, ima na eni strani bolj dirkaška izdelka Racing R10 in BT-003 Racing Street, na drugi strani pa turistično BT-023. S široko paleto velikosti (glej seznam velikosti spodaj) je namenjena motociklom s prostorninami motorjev 500 in več kubičnih centimetrov. Kot prvo vgradnjo jih boste našli na Hondi Fireblade, Suzukiju GSX-R1000 in Kawasakiju ZZR 1400, pri Bridgestonu pa pričakujejo zlasti kupce, ki imajo v garažah Kawasakije Z750, BMW-je F800R, Honde CBR600F in podobne rahlo do pretežno športne stroje.

V čem je guma boljša od modela BT-016 PRO? Glede na mrežne diagrame, ki prikazujejo rezultate tovarniških preizkusov, so najbolj popravili oprijem zadnje in prednje gume v suhem in mokrem, boljši pa so tudi stabilnost v zavoju, vodljivost in oprijem pri pospeševanju v mokrem. To so dosegli s spremenjeno obliko in posledično večjo naležno površino, širšimi zarezami in trdnejšo zgradbo.

Guma je še vedno na sredini trša (trajnost) in na robovih mehkejša (oprijem), kar pri Bridgestonu prodajajo kot tehnologijo 3LC. Življenjske dobe niso podaljševali, ampak le poskrbeli, da je guma tudi proti koncu življenjske dobe še vedno varna. Toliko na kratko o teoriji. In praksa?

S preizkušanjem gum je vedno križ. Dirkališče je sicer razmeroma varen poligon, a kdo od nas, novinarjev, je pripravljen tvegati kožo zato, da bo na koncu potrdil ali ovrgel trditve proizvajalca? Tokrat nam je delo nekoliko olajšal sodobni vozni park športnih motociklov: razen 675-kubičnega Triumpha Daytone R in Honde Fireblade so imeli vsi tisti dan preizkušani motocikli nadzor proti zdrsu kolesa.

Na tisočkubičnih BMW-ju, Kawasakiju in Yamahi sem imel dovolj zaupanja v tega elektronskega angela, da sem na izhodu iz zavoja pogumno odpiral plin in hkrati v spodnjem kotičku vidnega polja spremljal opozorilno lučko, ki zasveti ob delovanju sistemov DTC, K-TRC ali TCS. Fiju, gume zmorejo precej več, kot si upa glava. Naslednji dan sva z Željkom iz revije Motopuls udarila še precej živahen ples po portugalskih cestah (tokrat na Suzukiju GSR 750 in Triumphu Street Triplu R) in prikimala, da gume – držijo. Enako so ugotovili tudi na neodvisnem testu v nemškem Motorrad Test Centru, kjer so novo gumo postavili povsem na vrh konkurence.

Oba dneva sem z dvomi, ali so testirane gume res enake kot tiste, ki jih lahko pri vulkanizerju kupi Francelj, vrtal pri Bridgestonovemu osebju in vedno dobival zelo jasne odgovore brez znakov laganja ali prikrivanja: da, gume so 100-odstotno serijske.

Guma pokriva zelo širok spekter voznega parka (od KTM-ovega Duka 690 do 1.400-kubičnega superhitrega Kawasakija) in se odlično obnese na različnih vrstah podlag. Zdaj ste na vrsti vi, prijatelji motoristi.

Besedilo: Matevž Hribar, foto: Bridgestone, Matevž Hribar

Dobavljive velikosti

Prednje:

130/70ZR16
120/60ZR17
120/70ZR17
110/70ZR17

Zadnje:

150/60ZR17
160/60ZR17
170/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17
200/50ZR17

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja