Če ste z družino v avtu, se na ovinkasti cesti nihče ne zabava, če pa sedite na slečenem dirkalniku za superbike s cestno homologacijo in odličnim dirkalnim ABS-om ter nadzorom zdrsa zadnjega kolesa, je povsem drugače.
Tuono je pri Aprilii ime, ki pomeni brutalnost, brezkompromisnost in predvsem grmenje, ko se iz izpuha oglasi navit športni motor. Dvovaljnik že nekaj časa ne poganja več Aprilijinega roadsterja, to vlogo je prevzel štirivaljni motor z valji v obliki črke V in je pravzaprav le bolj civilna različica motorja, ki ga sicer vgrajujejo v superšportno RSV V4, s katero uspešno dirkajo in osvajajo naslove svetovnih prvakov v zadnjih štirih letih. Nov motor, ki ima prostornino povečano na 1.077 kubičnih centimetrov, zdaj zmore drznih 175 'konjev' pri 11 tisoč vrtljajih v minuti in kar 121 njutonmetrov navora pri devet tisoč vrtljajih.
Ob suhi masi 184 kilogramov in krajšem menjalniku, ki je za povrh vsega opremljen še s prekinjevalnikom vžiga, kar je praksa pri dirkalnih motociklih, je rezultat jasen: adrenalin, pospeški in fantazija ob zvoku V4-motorja, ko ta pospešuje in drvi od enega ovinka do drugega. Močne zavore z radialno nameščenimi zavornimi čeljustmi, športno in seveda nastavljivo vzmetenje v sozvočju s togim aluminijastim okvirjem in nihajko, sposojeno pri modelu RSV4, prinašajo en sam užitek, ki te potegne v športno tiščanje plina. Ob podpori vrhunske elektronike, ki prinaša nadzor nad podajanjem moči in delovanjem vzmetenja ter zavor, se Tuono izjemno hitro prilagodi tako stilu vožnje kot podlagi, po kateri se vozite.
Po dopoldanskem dirkanju z RSV4 na stezi v Misanu si res nisem mislil, da me tisti dan lahko še kaj spravi v tako dobro voljo kot na polno odpirati plin po stezi, vendar sem se zmotil. Tuono je vse tisto, kar potrebuješ za povsem lepo dinamično vožnjo brez pretiravanja, za izlet v dvoje, za turizem -- toda povsem suvereno stoji tudi s kolesi trdno na dirkaškem asfaltu. Prav zato je izjemno uporaben in vsestranski motocikel. Zašiljena maska z dvojno lučjo priskrbi vetrno zaščito celo do te mere, da se vse tja do 130 kilometrov na uro ni treba sklanjati za ravno supermoto krmilo, ki ponuja pokončen položaj sedenja z veliko nadzora nad motociklom. Zelo pomemben ključ v tej vsestranskosti je tudi elektronski sistem APRC (Aprilia Performance Ride Control), ki vsebuje funkcije, ki so v pomoč voznikom začetnikom ali tistim najbolj izkušenim: ATC-sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa lahko nastavljamo kar med vožnjo (osem stopenj).
AWC je tristopenjski sistem za nadzor dvigovanja na zadnje kolo, ki dopušča največje pospeševanje brez skrbi, da vas bo vrglo na hrbet. Aprilia je poslal na trg Tuono v izvedbi RR (osnovna) in Factory, ki (nadgradnja) se lahko pohvali z dragim Öhlinsovim vzmetenjem in je tradicionalno v zunanji podobi, ki v primeru Factory posnema tovarniške WSBK-dirkalnike. Odločitev med RR in Factory seveda prepuščamo vam, dejstvo pa je, da je Tuono V4 11000 RR že v povsem osnovni izvedbi izjemen motocikel, poln tehničnih novotarij z odličnim vsestranskim značajem in je primeren tako za vsakodnevno vožnjo kot za športne dneve na dirkališču.
besedilo: Peter Kavčič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj