BMW R nine T Scrambler
Predstavitev Scramblerja se je zgodila kar doma, na Bavarskem, v okolici Garmisch-Partenkirchna, na preddverju mogočnih gorskih masivov, ki ločijo Avstrijo in Nemčijo. Mesto predstavitve je spominjalo na garažo iz starih časov, s starim 'ponkom', zgonjeno 'pumpo' za gorivo, staro motoristično opremo, retro posterji na steni in paletami ob njih.
Pred vhodom kohorta motociklov, v milimetrsko postavljeni liniji. Na sredini prostora je na garažni dvigalki čakal Scrambler. Tu si kar vohal 'šmir' in 'švic'. Hm, nič visoke tehnologije, kravat, polizanih las in varljivih nasmeškov. Nič laži in nastopaštva. Prevladujejo že nekoliko pozabljeni občutki strasti. Veselja do vožnje. In zabava. Taka, v stilu Steva McQueena. Nazaj h koreninam. V glavi mi je odzvanjal tisti Rammsteinov komad Benzin ... Ja, fantje iz projektne skupine mislijo resno – vsi so odeti v motoristična oblačila, peljali se bodo z nami. Tisti, ki so sodelovali v projektu, so si omislili tudi posebne majice z mavričnim vzorcem, ki spominja na mavrico profesorja Baltazarja iz nekoč priljubljene risanke sedemdesetih let prejšnjega stoletja. O, ja, svet je vendarle lep.
'Skremblanje' in surfanje
Scramblerja so Bavarci javnosti prvič predstavili lani poleti na caferejserskem festivalu Wheels & Waves v francoskem Biarritzu s tipično nemškim imenom: Koncept 22. Za osnovo je služil R nineT, Scramblerji pa so (bili) takrat že trend, ki se je ponovno uveljavljal. Mišljen je bil bolj kot motocikel, na katerega bi si lahko pripel desko za surfanje ali pa bi se z njim preganjal po peščenih plažah. Od koncepta do potrjenega modela je minil zelo kratek čas, uradna predstavitev se je zgodila že novembra v salonu motociklov v Milanu. Serijski motocikel sicer ob strani nima več deske, zadržal pa je 19-inčno sprednje kolo, retro oblikovan sedež in ob njem v skremblerski maniri potegnjen par Akrapovičevih izpušnih loncev. Ja, mojstri iz Ivančne tudi 'skremblajo' v skladu z okolijsko normo Euro4, pa čeprav na račun nekoliko zadržanega zvoka.
Celoten motocikel pa je navkljub nekaterim spremembam v primerjavi s konceptom zadržal šarm in pridih retro motocikla, ki je ostal nespremenjen. Tehnika je podobna tisti, ki je znana pri bratu R nineT, cilj, ki so si ga zadali Bavarci, pa je bil sceni ponuditi nekoliko cenejši model. Scrambler tako nima naperjenih kolesnih obročev, temveč odlite, Brembov zavorni komplet ni radialni, vzmetenje pa je preprostejše. Aluminijasta posoda za gorivo je pri 'najntiju' ročno obdelana, pri Scramblerju pa je jeklena in drži 17 litrov, liter manj kot pri bolj športnem bratu. A to je vseeno dovolj za okoli 250 prevoženih kilometrov. Razlika med nineT-jem in Scramblerjem so še drugačni instrumenti, kjer ni merilnika za vrtljaje. Poglavitno pa je, da je 1.170-kubični agregat s 110-imi 'konji' zadržal karakter, ki ga ima R nineT. Dovolj poskočen je, da spodobno pospeši iz nizkih vrtljajev, odziven predvsem v srednjem območju in ne protestira, če ga gonite v višjem.
Hribovsko vijuganje
Po predstavitvi je bil čas za rajžo. Nameščeni GPS nas je vodil z ravnine predmestja Münchna, iz Taufkirchna proti bavarskim Alpam, v Hinterris, za postanek in kosilo, nato mimo mogočnega, skoraj tri jurje visokega Zugspitzeja proti Avstriji. Sedem nanj. Občutek je drugačen kot na R nineT-ju; vendarle je to Scrambler, no, ja, 'terenski' motocikel. Testni je imel obute cestne gume Metzeler Tourance, saj nas je pot vodila zgolj in samo po asfaltnih cestah. Pravoverni mu bodo verjetno nataknili grobe, 'krampaste' gume, ki mu dajo bolj terenski pridih. Krmilo je široko, z njim lahko lepo nadzorujem motocikel. Sedi se pokončno, in čeprav ni vetrne zaščite, je vožnja tja do 150 kilometrov na uro popolnoma spodobna, veter začne stiskati šele pri višjih hitrostih.
Čeprav ni mišljen kot čistokrvni 'cestak', je na zavitih alpskih cestah pravi doktor zanje. Več, ta dvokolesni 'Bergdoktor' je tam odličen. Testna predstavitev pa zato premišljeno izbrana. Agregat vleče zdravo, kljub nekoliko skromnejšem vzmetenju je to dovolj kakovostno, da opravlja svojo nalogo precej korektno, tako kot menjalnik. Globoki nagibi na tekočo zavitih nemško-avstrijskih cestah z zglednim asfaltom postanejo pravi vrtiljak uživanja, v hitrih kombinacijah se v primerjavi z R nineT-jem pozna, da sprednje, 19-palično kolo zahteva več odločnosti. 220 kilogramov s polno posodo pa ni teža, zaradi katere bi moral hoditi v fitnes ali dvigovati
Težke uteži
Zavore vlivajo zaupanje, tudi pozneje, ko nas moči dež, med dodatno opremo pa je na voljo tudi osnovni paket sistema proti zdrsu zadnjega kolesa. Pri skoraj 400 odpeljanih kilometrih me motocikel ni niti enkrat izdal, pustil na cedilu, tako ali drugače trzal in rital. Nad zvokom sem bil na začetku nekoliko presenečen, sam bi si želel močnejšega basiranja, a ob odvoženih kilometrih sem ugotovil, da bi pretiran hrup skazil karakter motocikla. Pa še ušesa bi bolela.
besedilo: Primož Jurman, foto: tovarna
-
Videz
V linijah preteklosti je ujeta dvokolesna sodobnost. Štejejo šarm, nostalgija, 'skremblerstvo' kot mešanje in mešanica stilov. Motocikel z močno sporočilnostjo.
-
Motorji
1.170-kubični hišni bokser je preizkušen, trpežen in kakovosten. 110 'konjev' je dovolj tudi za nekoliko ostrejšo vožnjo, agregat pa omogoča ležerno 'skrembljanje'.
-
Udobje
Scramblerji so za soliste, ki ne iščejo udobja. Zakurjen ogenj ob obali, kozarček pred spanjem, šotor in (mogoče) surf so njihov svet. Tanjše oblazinjen sedež bo pisarniškim razvajencem na daljših poteh morda povzročal težave. Pravoverni se za to ne bodo zmenili. Prav tako so osnovne informacije na števcih, pa čeprav brez merilnika vrtljajev, zanje dovolj.
-
Cena
Za 13.500 evrov si ne boste kupili le par koles in tisto, kar je vmes, temveč boste z njim potrdili svoj življenjski slog. Tako boste imeli razlog, da si boste izborili prost vikend, pičili tja proti morju in se predali ležernemu motoriranju. Če vam je osnovni paket premalo, imajo Bavarci na voljo obilje dodatne opreme, od naperjenih kolesnih obročev in posebnih torb do mrežaste zaščite za luč ...
Pred časom smo v družbi modrovali, kateri motocikel kupiti. Ponudba na trgu je ogromna, vsak motocikel ima prednost tu, drugod pač ne. Ja, na koncu odtehta, koliko prenese denarnica, da nakup ne boli. Ko vržem vse na tehtnico, ob testni izkušnji, občutkih, tistem, kar Scrambler ponuja, in hkrati upoštevam nostalgični šarm, glasujem zanj. Tehnično ne izstopa, s sprejemljivo ceno pa nudi obilje motorističnega veselja. In nikoli ne bo star, saj je brezčasen.
Model: BMW R nine T Scrambler
Motor (zasnova): | zračno-oljno hlajeni ležeči dvovaljni (bokserski) 4-taktni motor, 2 odmični gredi, 4 radialno postavljeni ventili na valj, centralna gred proti tresljajem, 1.170 cm3 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 81 kW (110 KM) pri 7.750/min |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 116 Nm pri 6.000/min |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik s stalnim oprijemom, kardan |
Okvir: | 3-delni, sestavljen iz enojnega prednjega in dveh zadnjih delov |
Zavore: | spredaj dva koluta premera 320 mm, 4-batne zavorne čeljusti, zadaj enojni kolut premera 265 mm, 2–batna zavorna čeljust, ABS serijsko |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice premera 43 mm, zadaj enojna aluminijasta nihajna roka, BMW Motorrad Paralever; sredinski enojni blažilnik, nastavljiva prednapetost in dušenje pri povratnem gibu |
Gume: | 120/70 R 19, 170/60 R 17 |
Višina sedeža od tal (mm): | 820 mm |
Prostornina posode za gorivo (l): | 17 l |
Medosna razdalja (mm): | 1.522 mm |
Teža (kg): | 220 kg |
Prodaja: | BMW Motorrad Slovenija |