Diamanti v blatu

10. 4. 2015
Deli
Diamanti v blatu

Vse se je začelo zelo preprosto, najprej so motor vtaknili v okvir navadnega bicikla in potem se je od leta 1903 do danes zgodilo vse tisto vmes. Danes ni tako preprosto, vse je zelo zapleteno, a ena stvar ostaja nespremenjena, želja po zmagi. Tokrat smo preizkusili kaj belo-modro-rumeni motocikli zmorejo tam, kjer so doma ... v blatu!

Husqvarna je trenutno najhitreje rastoča blagovna znamka v svetu terenskega motociklizma. V ZDA, zibelki sodobnega motokrosa in množičnih 'offroad' dirk, doživljajo preporod in prav veliko drugače ni drugod po svetu. Po novem je tudi uradno prisotna na našem trgu, odslej si boste te prestižne terenske modele v živo ogledali pri Ski&Sea, ki jih poznamo po zastopanju in prodaji štirikolesnikov, vodnih skuterjev ter snežnih sankah skupine BRP (Can-Am, Lynx).

Na Slovaškem smo imeli zanimive pogoje za test, lahko rečem, da kar precej zahtevne. Razmočen teren in ilovica ter v gozdu drseče korenine so se izkazali kot poligon za preizkus vsega najboljšega, kar premorejo novi Husqvarnini enduro in kros motocikli.

O novostih, ki spremljajo modelno leto 2015, smo že pisali, zato tokrat le na kratko. Motokros linija ima nov blažilnik in vpetje ter ojačan pomožni okvir (polimer z ojačitvami iz ogljikovih vlaken), novo krmilo znamke Neken, nov sedež, sklopko in črpalko za olje pri štiritaktnih modelih. Enduro modeli so bili deležni podobnih sprememb, pri čemer so poskrbeli še za nov menjalnik pri FE 250 in sklopko ter izboljšan električni zaganjalnik motorja pri FE 250 ter FE 350 (dvotaktna modela). Vsi enduro modeli imajo tudi nove merilnike, novo prednjo masko ter grafike.

Ko strnemo zapiske in misli, se nam je med modeli, ki so namenjeni enduru, z izjemnimi sposobnostmi vtisnila v spomin Husqvarna TE 300, torej z dvotaktnim motorjem. Ta tehta vsega 104,6 kilograma in je tudi zato odlična za premagovanje zahtevnih terenov. Tako vsestranskega motocikla za enduro nismo vozili še nikoli. Ima izjemne plezalne sposobnosti ‒ z vzponom v strm klanec, prepreden s kolesnicami, koreninami in drsečimi skalami, je tristotka opravila s takšno lahkoto, da smo ostali osupli. Vzmetenje, z navorom nabit motor in majhna masa so odličen recept za ekstremne strmine. Motor so tako dodelali, da ta z lahkoto spelje sredi klanca, ko fizika in logika nimata nič več skupnega. Vsekakor naša prva izbira za enduro! Zelo podoben značaj, a še nekoliko bolj lahkoten v vožnji, pa z nekoliko manj elastično krivuljo moči in malenkost manjšim navorom nas je navdušila tudi TE 250.

Izredno všečna sta bila tudi FE 350 in FE 450, torej štiritaktna modela, ki ju združuje agilnost in močan motor. Tristopetdesetka je zanimiva zaradi nekoliko lahkotnejše vodljivosti in motorja, ki mehko podaja moč, vendar ni tako brutalen kot pri FE 450. Ta z naslovom svetovnega prvaka okronani motocikel je vse, kar potrebuje izkušen enduraš, kamorkoli se že odpravi na nov terenski podvig. Povsod se dobro znajde, predvsem pa nam je všeč način, kako z lahkoto prepelje večino terena kar v tretji prestavi. Tako kot vsa štiritaktna družina tudi ta navduši v smerni stabilnosti tako pri velikih hitrostih kot tudi čez skale in korenine. Tu se pokaže, zakaj je cena tako visoka, saj najboljše WP-jevo vzmetenje, ki se ga da dobiti v serijski vgradnji, odlično opravi svoje delo.

Zelo domišljena je tudi ergonomija, ki je, to lahko rečemo, zasnovana tako, da bo všeč zelo širokemu naboru voznikov, saj se na Husqvarnah sedi zelo udobno in sproščeno, brez občutka utesnjenosti. In kaj menimo o FE 501? Roke stran, če nimate izkušenj in če niste v dobri formi. Kraljica je brutalna, ne odpušča napak tako kot Husqvarne z manjšo prostornino. Veliki enduro vozniki z več kot sto kilogrami pa bodo v FE 501 že našli pravo soplesalko za ples čez korenine in skale.

Pri modelih za motokros se Husqvarna lahko pohvali z bogatim izborom, saj imajo 85-, 125- in 250-kubične dvotaktnike ter 250-, 350- in 450-kubične štiritaktnike. Ne bomo daleč od resnice, če zapišemo da so to pravzaprav na belo pobarvani KTM-ovi modeli (povsem nove in zelo drugačne motocikle od teh zdaj lahko od Husqvarne pričakujemo prihodnjo jesen z modelnim letom 2016), a vseeno so jim toliko spremenili nekatere komponente v motorju in nadgradnji, da se vseeno razlikujejo tako po voznih lastnostih kot po moči in karakterju motorjev. Zelo nam je všeč delovanje vzmetenja in okretnost ter seveda električni zaganjalnik motorja pri štiritaktnih modelih FC 250, 350 in 450. Vbrizg goriva omogoča enostavno prilagajanje delovanja motorja, ki ga lahko spodbodete ali umirite s preprostim pritiskom na stikalo. Za rekreacijo in 'scrub' generacijo je FC 250 odličen inštrument z zelo močnim motorjem, dobrim vzmetenjem ter zelo zmogljivimi zavorami. Tisti bolj izkušeni bodo veseli dodatne moči in s tem bolj nezahtevne vožnje na FC 350, medtem ko FC450 priporočamo le zelo izkušenim motokrosistom, tu stavka, da motor nima dovolj moči, ne boste nikoli izrekli.

Prva izkušnja z novimi Husqvarnami je prinesla tudi lepe spomine na leta, ko so na motokros stezah kraljevali 250-kubični dvotaktniki. Priznamo, dvotaktniki so nam pri srcu, tako zaradi nezahtevnega in poceni vzdrževanja kot tudi zaradi lahkotnosti in igrive vodljivosti. TC 250 je tako prikupen, vsestranski in zabaven dirkalnik, da bi nanj najprej položili denar in se za lastno veselje podili po motokros stezah in dirkah v cross countryju.

Že v Sloveniji

TC 85: 5.420 EUR

TC125: 7.780 EUR

FC 250: 8.870 EUR

FC 450: 9.600 EUR

TE 300: 9.450 EUR

FE 350: 9.960 EUR

FE 450: 10.120 EUR

Peter Kavčič

Foto: Husqvarna

Prvi vtis

Kako pestra paleta terenskih motociklov! Lahko rečemo, da Husqvarna ponuja resnično nekaj za vsakogar, ki se rad vozi enduro, motokros ali cross country. Motocikli so narejeni zelo kakovostno, še bolj pa navdušijo najkakovostnejše komponente.

Ocena: (4/5)

Videz (5/5)

Že prvi pogled razkrije, da gre pri Husqvarni za premijske motocikle, kjer ne boste našli poceni sestavnih delov ali površne izdelave. Videz prinaša svežino.

Motorji (5/5)

Dvo- ali štiritaktni motorji so nekaj boljšega, kar ponuja terenski motociklizem, poleg široke izbire nas razveseljuje tudi preprosto prilagajanje karakterja motorja voznikovim zahtevam.

Udobje (4/5)

Vse je na svojem mestu, nikjer ni štrleče plastike ali izboklin, ki bi ovirale gibanje. Vzmetenje je nekaj boljšega, kar smo preizkusili v zadnjih letih.

Cena (3/5)

Malo nas jezi, da so tako drage, logično je, da bi si želeli tako dobrih motociklov za manj denarja. Ob komponentah, ki so primerne za voznike svetovnega kova, pa je cena razumljivo zelo visoka. Kakovost je na prvem mestu in kakovost se (kot vedno) plača.

Tehnični podatki: FE 250/350/450/501

Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 249,9/349,7/449,3/510,4 cm3, vbrizg goriva Keihin EFI, električni zagon motorja.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: cevni, krom-molibden 25CrMo4, dvojna kletka.

Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP 48 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP, 330 mm giba, ročično vpetje.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Višina sedeža od tal: 970 mm.

Posoda za gorivo: 9,5/9 l.

Medosna razdalja: 1.482 mm.

Teža: 107,5/108,2/113/113,5 kg.

Prodaja: Ski&Sea, d.o.o.

Tehnični podatki: FC 250/350/450

Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 249,9/349,7/449,3 cm3, vbrizg goriva Keihin EFI, električni zagon motorja.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: cevni, krom-molibden 25CrMo4, dvojna kletka.

Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP 48 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP, 317 mm giba, ročično vpetje.

Gume: 80/100-21, 110/90-19.

Višina sedeža od tal: 992 mm.

Posoda za gorivo: 7,5/9 l.

Medosna razdalja: 1.495 mm.

Teža: 103,7/106,0/107,2 kg.

Prodaja: Ski&Sea, d.o.o., Ločica ob Savinji

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja