BMW nadaljuje s svojo modelno ofenzivo. Del strategija sta popolnoma nova modela srednjega razreda, slečeni »roadster« F 900 R in športno turistično naravnani brat F 900 XR. Bavarci su jo predstavili lanskega novembra na salonu EICMA v Milanu, mi pa smo ju že vozili na novinarski predstavitvi v Španiji. Adut, poleg same tehnologije, je tudi njuna cena.
Vreme v teh januarskih dnevih, ko še ne diši po pomladi, je v južni Španiji, tam v okolici Almerije, za naše razmere spomladansko. Jutra so še mrzla, ob sončnem dnevu pa so temperature že okoli dvajsetice. To je pokrajina, ki jo zaznamujejo nepregledne plantaže tistega brezokusnega paradižnika, ki ga evropski potrošniki tako veselo tehtamo v nakupovalnih centrih. Ni zaman oznaka, da je južna Španija, vrt Evrope. Tam pa je še nekaj, kar je za nas motoriste vendarle bolj pomembno: ceste. Dobre ceste. Veliko dobrih cest. Z zavoji. In te so bile tokrat naš »peskovnik«.
Kaj pravijo številke?
Da bi dobili vtis in širšo sliko ter predno podelimo vtise s testa, se velja nekoliko zagristi v statistiko prodajnih BMW-jevih številk. BMW Motorrad je tako lani v svetovnem merilu skupaj prodal 175.162 dvokolesnikov, kar pomeni 5,8 odstotno rast glede na leto poprej. Prodaja raste že deveto leto zapored. Če ostaja nemški trg še vedno najmočnejši, ob dejstvu, da je ameriški vse bolj upehan, je močno opazna rast prodaje na Kitajskem (16,6-odstotkov) in v Braziliji. Tam Bavarci beležijo celo 36,7-odstotno rast. Prodajni hit je seveda model GS, ki predstavlja kar tretjino prodaje, bokserski agregati pa skupaj pomenijo več kot njeno polovico. Manjših in srednjevelikih modelov z vzporednimi dvovaljniki (G 310 R, G 310 GS, F 750 GS in F 850 GS) so prodali 50.000. In prav v to skupino motociklov sedaj prihajata še dva nova modela, F 900 R in F 900 XR. Prvi kot »roadster«, drugi se vidi v segmenti »adventure« motociklov.
Slečen sredi zime
Pred hotelom so nas v trenutku, ko se je skozi jutranje meglice prebijalo šibko sonce, čakala z milimetrsko natančnostjo v vrsto poravnana flota novih F 900 R. Motocikel prepoznavnega ostrorobega hišnega izgleda, ki ga na sprednjem delu določa popolnoma nov komplet LED luči, v katerega je, kot dodatna oprema, skrita tehnologija prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju (Adaptive Cornering Lights). Ti se aktivirajo ob nagibu v zavoju za najmanj sedmih stopinj. Preko majhnega sprednjega ščitnika in odličnega TFT zaslona se oko ustavi na plastični posodi za gorivo – vanjo gre 13 litrov goriva - in sedežu. Ta je na voljo v šestih izvedenkah, od 770 do 865 milimetrov, pač glede na višino voznika. Standardni sedež je tisti, ki je od tal oddaljen 815 milimetrov od tal.
Vzporedni, vodno hlajeni dvovaljnik prostornine 895-kubičnih centimetrov, ki zmore 77 kW (105 »konjev«), je vpet v jeklen okvir, stabilnost šasiji dajejo sprednje USD vilice, zadaj pa (opcijsko) elektronsko nastavljivo vzmetenje Dynamic ESA. Krmilo – tudi tega je mogoče izbirati - je dovolj široko, da vozniku daje občutek nadzora in kljub 219 kilogramom že po prvih metrih vožnje teh ni več čutiti. Če je masa motocikla zgoščena v sprednjem delu motocikla, je zadnji del vitek in preprost, zaključek pa določa še dodatna aktivna zavorna luč, ki začne utripati ob močnejšem zaviranju – kot dodaten element varnosti. Motocikel je na voljo tudi v različici z motorno močjo 95 »konjev«.
Tja gor, po zavitih cestah
Ko sedem nanj, si namestim zadnja ogledala in zaženem motocikel. Dvovaljnik se prebudi s prijetnim zvokom novega izpušnega sistema, ki kasneje ob odločnejšemu dodajanju plina postane športno globok, nikakor pa ne preglasen. Izpuh seveda izpolnjuje okoljsko normo Euro 5. Za krmilom sem nagnjen nekoliko naprej, a še zdaleč nisem športno ukrivljen nad posodo za gorivo. Odločim se za način delovanja »Road« - v osnovni ponudbi je moč izbirati še način »Rain«, kot dodatna oprema pa še načina Dynamic in Dynamic Pro. Slednji vključuje varnostne asistenčne sisteme ABS Pro, nadzor oprijema DTC (Dynamic Traction Control), sistem za nadzor nad zaviranjem DBC (Dynamic Brake Control) in nastavitev navora motorja (MSR). DBC zagotavlja večjo varnost pri zaviranju, novi MSR pa preprečuje zdrs ali drsenje zadnjega kolesa med spontanim dodajanjem plina ali prestavljanjem.
Predno krenemo na pot, preko Bluetootha in BMW Motorrad Connetivity-jem na preglednem barvnem zaslonom TFT povežem motocikel z mojim pametnim telefonom. 6,5-palčni zaslon prikazuje vse kar je povezano z motociklom, nudi pa tudi dodatne funkcije, kot so navigacija, poslušanje glasbe in telefonija. Po povratku z vožnje si lahko ogledam parametre moje vožnje, vključno z nagibi v zavojih, zavornimi pojemki, pospeševanji, porabo, in ostalimi podatki.
Po vožnji na avtocesti, kljub višjim hitrostim in odsotnosti sprednjega vetrnega ščita, nisem občutil pretiranega suvanja vetrnih udarcev. Jasno pa je, da njegovo okolje niso avtoceste, temveč zavite podeželske ceste. Tam se je R izkazal z okretnostjo, pospeševanjem iz zavojev in nevtralnostjo pri zanesljivim zaviranjem. Ta je posebno prišla prav, ko je izza zavoja na cesti »počival« ogromen tovornjak. Tak, ki ga tam v zalednem hribovju Almerie ne bi pričakoval. Agregatu je v teh zavojih prav godilo, ko sem ga preganjal v drugi prestavi v višje vrtljaje. Naj bodo zavoji ozki, ali daljši, hitrejši, je nivo užitka, ki ga nudi R, enak. Tam je ta »roadster« doma. Poraba se je gibala pod šestimi litri na prevoženih sto kilometrov. In kot kaže bo kljub premijskem pedigreju s ceno novi R na moč konkurenčen tudi v našem podalpju.
Novo na Metroplay: Peter Prevc iskreno o težkih trenutkih kariere in o očetovstvu | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem