To ni primerjalni test, tudi vzporedni test mu komaj še rečemo. Tole se močno razlikuje od tega, kar lahko običajno preberete na naših straneh. Nikar nas ne zasujte z grozilnimi pismi, saj gre za nekaj skrajno neresnega.
To je čisto navadni, pozerski ‘bejbopec’.
Na tale nekoliko nenavaden primerjalni test smo vzeli pet postavljaških motociklov; vsak v svojem razredu kotira zelo visoko. Med njimi ni slabega, da ne bo pomote, a njeno srce lahko odpelje samo eden, tako kot je žal navadno v življenju.
Svoje čare so poskušali kar najbolje poudariti tile tekmeci: Aprilijin hard enduro RXV 4.5, Hondi CBR 1000 RR Fireblade in Gold Wing, KTM-ov supermoto 950 v našpičeni izvedbi R, nenavadni skuter Piaggio MP3 in legendarni Suzukijev Bandit 650.
Aprilia RXV 4.5
Aprilijin hard enduro je edini med sebi enakimi, ki je namenjen tudi dvema potnikoma. Da, čeprav neverjetno, lahko zanj naročite stopalke za sopotnika. Sicer pa je šminkiranje z RXV nekaj posebnega. Ker je Aprilia doma v gozdu in se odlično znajde v blatnih lužah, v mestu takoj zbode v oči, saj ni v svojem naravnem okolju. A takole parkirana pred kafičem vam zagotavlja, da bo pritegnila veliko pogledov. Ko boste po naporni terenski vožnji snemali preznojeno čelado, pa glejte, da od vas ne bo curljalo blato. Z RXV boste osvojili srce dekleta, ki prisega na prvinskost in je ni strah preznojiti se v kakšnem gozdu; in verjetno boste kmalu morali v garažo pripeljati še eno Aprilio, zanjo seveda! A to so že sanje, saj deklet, ki bi bile tako drzne, žal ni prav veliko. S to Aprilio boste najhitreje prišli v vas in tudi v mestu zanjo ni ovir; v betonski džungli se najde veliko zanimivih skokov in stopnice kar vabijo …
Tehnični podatki
- motor: štiritaktni, dvovaljni V-zasnove, 449 cm3
- moč: np.
- masa: np.
- cena: 9.099 evrov
- kontakt: www.aprilia.si
Honda CBR 1000 RR Fireblade
No ja, priznajmo si, 170 ‘konjev’ oziroma razmerje ‘konj’ na kilogram v mestu nima pomena. Pravi kraj za ta odličen superšportni motocikel je dirkališče. Največja hitrost, ki je ob dovolj dolgi ravnini že nevarno blizu tristotice, brutalen pospešek v vsega treh sekundah od 0 do 100 km/h in pa fantastične zavore so paket, ki bo osupnil vsako dekle.
Adrenalin je zagotovljen! Seveda vas bo morala imeti najdražja zelo rada, da se bo mučila na malce daljši poti (za tak motocikel je lahko tudi 120 km od Ljubljane do morja veliko), saj je prostora za sopotnico zelo malo, stopalke pa so postavljene precej visoko. Če se še nikoli niste peljali na takem motociklu zadaj, poskusite kdaj in videli boste, da polaganje ovinkov s koleni za ušesi ni zabavno, še posebej če imaš na sebi le kavbojke, majico s kratkimi rokavi in preveliko čelado. Je pa res tudi to, da se vas bo morala prav zaradi tega tesneje okleniti.
Če je adrenalin tisto, kar vas žene v motorizem, s to Hondo ne morete zgrešiti. Ampak, za božjo voljo, spoštujte omejitve hitrosti in upoštevajte, da so v prometu tudi drugi. Da si upate, pa dokažite na tekmovalni stezi, tako kot to počnejo pravi dedci. In da vaši dragi medtem ne bo dolgčas, ji v roke porinite štoparico.
Tehnični podatki
- motor: štiritaktni, štirivaljni vrstni, 998 cm3
- moč: 171, 7 KM pri 11.250/min
- masa: 179 kg
- cena: 11.680 evrov
- kontakt: www.honda-as.com
Honda Gold Wing
‘Zlato krilo’ je tako opazen motocikel, da ga bo težko spregledati tudi v veliki množici dvokolesnikov. Ker ni poceni, se tudi že od daleč ve, kdo je glavni in ima največ pod palcem. A žal tale Honda nima z motociklizmom skupnega nič več kot le par koles in krmilo. Bližje je kabrioletom. Na adrenalin lahko seveda pozabite, ostane vam le umirjeno vijuganje po podeželskih cestah in prek znamenitih gorskih prelazov.
Vetrna zaščita je odlična in tudi dež ni prav velika ovira, zaščita je celo tako dobra, da vam bo pri nekoliko hitrejši vožnji pod integralno čelado zmanjkovalo zraka, zato je zelo primerna odprta (jet) čelada. Lahko je odlično ‘orodje’ za romantično popotovanje v dvoje, opremljena z interfonom in odličnim avtomobilskim radijskim sprejemnikom pa razvaja do popolnosti.
Da pa najdražja za hrbtom ne bo zaspala, ji privoščite ohlajeno pijačo, spravljeno v katerem od predalov, in kakšno dobro branje. Playboy, recimo. Kot vidite na fotografiji, je udobja skoraj toliko kot doma v naslanjaču. Toda pozor, vožnjo v dvoje priporočamo le nekoliko starejšim, tistim v zrelih letih, mladi se bodo kljub udobju vseeno malce preveč dolgočasili.
Tehnični podatki
- motor: štiritaktni, šestvaljni bokserski, 1.832 cm3
- moč: 118, 2 KM pri 5.500/min
- masa: 381 kg
- cena: 24.400 evrov
- kontakt: www.honda-as.com
KTM Supermoto 950 R
Avstrijski maksi supermoto je neverjetno vsestranski motocikel, ki se odlično počuti tako na mestnih ulicah kot na podeželskih cestah, cestnih ovinkih, utrjenih makadamskih poteh in celo na kakšnem bolj zavitem dirkališču. Verjemite, zares se je težko upreti nenehni vožnji po zadnjem kolesu, pri vsaki zeleni luči na semaforju smo doživljali pravi notranji boj - ali ga vzdigniti ali se odpeljati po predpisih? Seveda mi počnemo norčije le zunaj prometnih površin, zato je na seznamu opravil pogosto zabeležen obisk kartinške proge ali vsaj večjega parkirišča.
Kakor koli že, ko se oglasi dvovaljnik, se bo obrnila marsikatera glava. Takole nasajen na vzmetenju daljšega hoda spominja na konja in princeska se bo na takem konjičku počutila precej udobno. Stopalke za noge so dobro nameščene, zadek pa premore celo par ročajev za trdnejši prijem, le sedež pri tej izvedbi (R) je nekoliko pretrd za daljša potovanja. Sicer pa je KTM odličen za vse, ki želijo uživati v dvoje tudi ob nekoliko bolj živahnem tempu vožnje. Pospeški in zavore jemljejo dih. Če ne spadate ravno med lovce na rekorde ter vam je tudi 200 km/h največje hitrosti dovolj in če vas ne moti, da morate pri tem nekoliko skloniti glavo, je takle supermoto prava stvar. Če z njim poskusite voziti skozi ovinke, vas bo zasvojil.
Tehnični podatki
- motor: štiritaktni, dvovaljni V-zasnove, 942 cm3
- moč: 97, 8 KM pri 8.000/min
- masa: 191 kg
- cena: 11.500 evrov
- kontakt: www.hmc-habat.si, www.axle.si
Piaggio MP3 250
Revolucija na treh kolesih! Tale skuter pozna samo dve vrsti ljudi - take, ki jim je všeč, in take, ki ga ne marajo. Dejstvo pa je, da gre za najvarnejše prevozno sredstvo, ko govorimo o motociklizmu. Sicer je res na treh kolesih, a ker nudi popolnoma enake užitke in ker se nagiba enako kot dvokolesni motocikli, mu tisto tretje kolo oprostimo.
MP3 je tudi ‘šminka’ in da je v tem nekaj resnice, pove tudi to, da se z njim ob vsej dragi ‘pločevini’, ki stoji v njegovi garaži, vozi sam Rajko Hrvatič. Na Piaggiu se bo sopotnica počutila dobro - sedež je udoben, ima prostor, kamor lahko skrije noge, lahko pa se oprime tudi stranskih držal, tako da je nagibanje v ovinkih prijetnejše. Nesramno velika prednost tega skuterja pa je velik prtljažnik, kamor boste lahko spravili opremo za romantičen piknik, torej odejico, malo steklenico penine, jagode . . Kljub majhnemu motorju se lahko z njim pripotuje tudi kam dlje kot le do naslednjega mesta, je pa res, da se adrenalin razen med nagibanjem ne bo sproščal - 130 km/h je pač vse, kar zmore.
Tehnični podatki
motor: štiritaktni, enovaljni, 244 cm3
moč: 22 KM pri 8.250 /min
masa: 199 kg
cena: 5.850 evrov
kontakt: www.pvg.si
Suzuki GSF 1250 Bandit
Tole je klasika in naj vas ne zavede, Bandit je vreden svojega imena. Nanj sodijo kavbojke ali še bolje Dragginjeansove kavbojke v kombinaciji z usnjeno jakno. Kljub retro videzu se štirivaljni agregat lepo ‘zadere’, ko privijete plin do konca. Bandit je domač v mestu, rad se postavlja s svojim zloščenim kromom, zelo lepo pa se pelje tudi po podeželskih cestah. Edino, česar res ne mara, so avtoceste oziroma hitrosti nad 140 km/h; pri takih hitrostih je namreč treba skriti glavo za merilnike, sicer je za kakšno daljšo vožnjo preveč vetra. Glede na to, da ponuja tudi na zadnjem sedežu skoraj popolno sedenje, je odličen motocikel za dva.
Tehnični podatki
- motor: štiritaktni, štirivaljni vrstni, 1.224 cm3
- moč: 98 km pri 7500/min
- masa: 222 kg
- cena: 7.450 evrov
- kontakt: www.motoland.si
Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič, Ivana Krešič, Grega Gulin
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj