KTM se je na področju potovalnih enduro motociklov izredno nišno specializiral in ponuja kar štiri različne modele za različne debeline denarnic in zahtev. 1050 Adventure je tisti, s katerim vstopite v to družino.
Na tej platformi jeklenega cevnega okvirja in dvovaljnega motorja v obliki črke V so pripravili vstopni model, od katerega KTM veliko pričakuje. Je najcenejši od modelov Adventure, čeprav vseeno ne povsem poceni, ampak glede na kakovost delov, ki sestavljajo celoten motocikel, cena ni tako močno navita. Gre namreč za čisto pravi velik in odrasel KTM z dobrim litrom delovne prostornine, kjer se še vedno začuti dirkaške gene. Te razkriva poskočni dvovaljni agregat, ki se živahno odzove na dodajanje plina in pri vsega 6.200 vrtljajih zmore 95 'konjev'.
Če slučajno mislite, da vam to ni dovolj, lahko izberete tudi katerega od drugih treh modelov Adventure. Denimo Super Adventure, ki bruhne brutalnih 160 'konjev' in s katerim si deli glavno gred in vztrajnik. Ampak še enkrat se je pokazalo, da je navor tisti, ki je še kako pomemben in v vsakdanjem življenju pomeni, ali boste z motorjem lahko sproščeno vozili in uživali ali trepetali vsakič, ko boste navili ročico na desni strani krmila. Solidnih 107 njutonmetrov navora pri 5.750 vrtljajih je namreč povsem dovolj za veliko veselja tako na ovinkih kot ravnih cestah. Predvsem navdušuje to, da moč in navor odlično sodelujeta z okvirjem in vzmetenjem. Malce tudi zaradi ožjih vsestransko uporabnih cestno terenskih gum znamke Metzeler, ki so nataknjene na 19-palčna (spredaj) in 17-palčna (zadaj) platišča, je vodljivost izjemno lahkotna in tudi natančna.
To dokazuje, da okvir in vzmetenje odlično sodelujeta, in kar je najpomembnejše, nenehno vračata nasmeh na ustnice. KTM 1050 Adventure namreč brez težav iz udobnega cestno-terenskega potovalnika postane supermoto, s katerim se igrivo zapodite skozi ovinke in ob izklopljenih elektronskih varnostnih sistemih uživate v vožnji v slogu dirkačev supermoto z drsečo gumo v ovinek. Če premorete veliko znanja, tudi iz ovinka ven. Toda to bodo počeli zares izkušeni, morda tisti, ki so se že preizkusili v supermotu ali motokrosu. Teh pa imajo pri KTM-u veliko, saj dejansko rastejo skupaj s svojimi strankami. Morda je nekdo pri svojih rosnih dvajsetih ožemal ročico plina na modelu LC4 620 supermoto ali Duke, danes pa je taisti motorist v zrelih letih z veliko izkušnjami, ki se rad zapelje sam ali v družbi najdražje.
Ob odličnem položaju sedenja za širokim enduro krmilom, ki je nastavljivo naprej-nazaj za 20 milimetrov, udobnim sedežem, ki je od tal oddaljen vsega 850 milimetrov, in vetrobranom, ki ga hitro povišate oziroma spustite za 25 milimetrov s pomočjo mehanizma vpetja, ter stopalkami, ki jih lahko pomikate naprej ali nazaj za 10 milimetrov, nastavljivosti res ne manjka. Lahko ga dobite tudi v zaprti izvedbi za vožnjo z izpitom kategorije A2 (do 35 kW). Ob odlični elektroniki, ki sta jo razvila KTM in BOSCH skupaj, nad vami bdi dvokanalni ABS za cesto in teren, ki je po želji tudi izklopljiv. Da zadnje kolo ne zdrsne, skrbi izklopljiv nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa TC, za popolno sliko pa so tu še štirje različni programi delovanja motorja: sport, street, rain in offroad (šport, cesta, dež in teren).
Podobno kot v avtomobilizem je tudi v motociklizem krepko vstopila LED-tehnologija, ki jo najdemo v značilnem prednjem žarometu, ki močno spominja na KTM-ove dirkalnike z Dakarja, in na merilnikih, ki prikazujejo vse pomembne podatke, ki jih potrebujete za prijetno vožnjo. Edino, kar bi si želeli, je, da bi bil dostop do njih nekoliko lažji in hitrejši med samo vožnjo, sicer pa nimamo pripomb. Čeprav gre za vstopni model, je to pravzaprav povsem resen potovalni enduro, ki si ga lahko prilagajate po vašem osebnem okusu in s pomočjo bogatega izbora dodatne oprem tudi opremite za dolga avanturistična potovanja. Ime Adventure pri KTM-u tudi pomeni to, kar piše.
besedilo: Peter Kavčič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj