To je motocikel, s katerim so pri KTM-u jasno napovedali, da ne mislijo stati križem rok in prepustiti mamljivega kosa trga konkurenci. Zato so izdelali super potovalni enduro z zgovornim imenom Super Adventure.
Besedna zveza ni kar tako, saj je to v resnici motocikel presežkov in najsodobnejše tehnologije, v motociklizem pa obenem prinaša nove standarde. Najprej se moramo ustaviti pri motorju: gre za 1.301-kubični dvovaljnik v obliki črke V, ki zmore kar 160 'konjev'. Da, prav ste prebrali. Če nas vprašate, ali jih potrebuje, je odgovor jasen: Ne! Ampak jih ima, tudi zato ker jih morda celo mora imeti. Ne nazadnje gre za KTM, ki je svojo zgodbo zgradil na dirkah. Moči in navora je toliko, da brez podpore odličnega nadzora proti zdrsu pogonskega kolesa vožnja ne bi bila več najvarnejša. KTM in Bosch sta tu v zadnjih letih tesno sodelovala in rezultat je odločen nadzor, ki skrbi za varen oprijem prednjega in zadnjega kolesa. Če gre v ovinek prehitro ali če je treba reševati kritično situacijo, je tu tudi cornering ABS oziroma napredna različica zavornega sistema ABS, ki preprečuje, da bi kolo med nenadnim zaviranjem zablokiralo in zdrsnilo, ko je motocikel v nagibu. V vožnji Super Adventure to svojo brutalno moč pokaže ob prvem pospeševanju. Motocikel požene od 0 do 200 kilometrov na uro kot športni sorodnik Superduke, merilnik hitrosti se pri številki 200 še zdaleč ne ustavi in motocikel še naprej močno pospešuje. A bolj kot avtocestno križarjenje, ki je sicer prijetno (tudi zaradi odlične vetrne zaščite), nas je navduševalo odpiranje plina na ovinkih. Elektronika dovoli več stopenj drsenja, ki poskrbi za nasmešek pod čelado ob vsakem izhodu iz ovinka. Varno in zabavno! Vendar športni karakter ni vse, Super Adventure je predvsem udoben potovalni motocikel. Vzmetenje oziroma njegovo delovanje si lahko nastavljate s pritiskom na gumb. Da se na 500-kilometrski rajži, ki jo v enem kosu naredite s polno posodo za gorivo, zadnja plat ne bi pritoževala, je tu tudi zelo udoben sedež, ki je tako kot ročice ogrevan. Ker Super Adventure ni ravno lahek in s prazno posodo za gorivo (ta premore 30 litrov) tehta 229 kilogramov in ker bodo njegovi vozniki verjetno potovali v dvoje in z veliko opreme, niso pozabili niti na samodejno ročno zavoro, ki preprečuje, da bi pri speljevanju v klanec motocikel zdrsnil nazaj. Avtomobilistični pečat so vtisnili tudi v LED-žaromete, ki so del standardne opreme, kot posebno zanimivost pa naj omenimo prilagodljive luči, ki se vklapljajo ob zavijanju v ovinku in za boljšo vidljivost med nočno vožnjo osvetlijo notranjo stran ovinka. Čeprav je zelo zajeten, morda na pogled celo okoren, je v rokah lepo in lahkotno vodljiv, z odličnimi zavorami in vzmetenjem ter elektroniko, ki poskrbi, da na svoji poti lahko priredite delovanje motocikla trenutnim razmeram. To je seveda ključ do tega, da se boste na avanturi imeli lepo.
besedilo: Peter Kavčič