KTM Duke 690R

Prenovljeni Duke 690 R nadaljuje uspešno družinsko zgodbo. Enovaljnik, ki v bogatejši različici R brni prek Akrapovičevega izpuha, je vozen in dovolj močan, da daje veselje tudi izkušenemu motoristu.

KTM Duke 690R (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
14. 10. 2016

Avstrijci so bili med prvimi, ki so tam okoli leta 1994 prvi prepoznali možnost, ki jih je ponujal sodobno zasnovani enovaljni, štiritaktni agregat. Z bogatimi izkušnjami v terenskem motociklizmu so ga v Mattighofnu vgradili v takrat novi model Duke 620, ki je postal njihov prodajni hit. V 22 letih so jih prodali več kot 50.000! Prostornina agregata je z leti rasla: prvi je imel 620, drugi 640, zadnji v vrsti leta 2008 pa 690 kubičnih centimetrov. Na najnovejšem Duku z letnico 2016 je novih 25 odstotkov delov, v agregatu LC4 pa je takšnih kar polovica. Krivulja agregata, ki ima drugačno glavo, krajši hod kovanega bata s prenovljenim sistemom dovajanja goriva, zmerno raste, je pa res, da pri odločnejšem ožemanju postane motor precej poskočen. A agresivnega divjanja celoten paket ne prenese: namenjen je živahni vožnji in/ali zmernemu križarjenju. Temu sta prilagojena tradicionalni hišni okvir iz jeklenega paličja ter sprednja enojna Brembova zavora z dvokanalnim Boschevim ABS-om. Tako kot njegovi večji bratranci je tudi Duke opremljen z elektroniko, voznik lahko tako izbira med tremi programi načina vožnje: Sport, Street in Rain. Prva dva imata enak vrh moči, v programu Street pa je podajanje moči nekoliko nežnejše.

Na širokih cestnih ridah nad Koprom je bilo užitek švigati, a pravo vrednost je Duke pokazal na bolj zavitih in zaprtih cestah. Tam pride do izraza njegova konstrukcija; lahak je v rokah, stabilen pred zavoji in na izhodih iz njih. Je pa res, da so mu ljubši bolj zavite podeželske ceste in mestno vijuganje kot kakšne kot pušica ravne avtoceste. Na modelu R se v primerjavi s standardnim sedi zaradi rahlo zamaknjenih stopal in drugačno nastavljenega vzmetenja nekoliko bolj športno, a še vedno 'terensko'. Modela se razlikujeta predvsem po opremljenosti z (elektronsko) opremo. Predvsem mlajšim bo z atraktivnim ostrorobim videzom hudo všeč. In prav tem je Duke v prvi vrsti tudi namenjen.

bese­di­lo: Primož Jurman, foto: Peter Kavčič

Prvi vtis
  • Videz

    Kiskina roka ostrorobega dizajna je pustila sled tudi na novem Duku. Tako kot ostali mehanski bratje je tudi novi R svež in našpičen, bliže mladim in morda tistim s kančkom ljubezni do terena.

  • Motorji

    Živahno navit in odziven. KTM se rad zabava z rečmi, ki jih preizkuša na stezi: ne pozabite na terenske in cestne dirke, ki so laboratorij preizkušanja različnih tehničnih rešitev.

  • Udobje

    Duke ne ponuja hudega udobja, namenjen je puristični vožnji. Motocikel deluje z ozkim sedežem in prav takšno linijo zelo terensko, kar kaže na gene njegove zasnove.

  • Cena

    Cena je element pri odločitvi, ki utegne zagrete za nakup precej ohladiti. Duka R pri KTM-u cenijo na 10.390 evrov, kar ni malo, je pa res, da KTM-i niso bili nikoli na dnu cenovne lestvice.

Prva ocena

Zanimiv motocikel za vse, ki se ne iščete visokih zmogljivosti in bolj cenite okretnost in živahnost po mestu ali na serpentinasti cesti.

Podatki

Model: KTM Duke 690R

Motor (zasnova): enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 690 cm3
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 51,5 kW (70 KM) pri 7 500 vrt./min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 70 Nm pri 5 500 vrt./min
Prenos moči: moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj kolut 320 mm, zadaj kolut 240 mm, ABS
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice, zadaj centralni blažilnik
Gume: 120/70 R17, 160/60 R 17
Višina sedeža od tal (mm): 865 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 14 l
Medosna razdalja (mm): 1466 mm
Teža (kg): 147,5 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri