KTM Superduke 990

15. 3. 2007 | Peter Kavčič
Deli

Dve leti po predstavitvi prvega čistokrvnega uličnega bojevnika nove generacije KTM-ovih cestnih motociklov, se vznemirjenje nadaljuje. Prišel je Superduke II, še bolj rafiniran v bistvu svojega poslanstva.

Seveda pri KTM-u niso spreminjali uspešne formule, ki se je dodobra prijela v krogu izkušenih motoristov, ki so 'roko na srce' edini dorasli temu kar motocikel kot celota ponudi. Superuke 990 je tako radikalen, da ni za vsakega in kot so nam zagotovili KTM-ovi vodilni možje, njegov namen niti ni ustrezati širokim množicam.

No, kljub temu je novi Superduke prijaznejši do uporabnika. Moč v kompaktnem dvovaljniku LC8 narašča lepše, bolj gladko s še bolj poudarjenim navorom. Tudi zvok s serijskim izpušnim sistemom je bolj globok in odločnejše zapoje ob dodajanju plina. To so dosegli z novo glavo motorja in novo enoto elektronskega vbrizga goriva. In ob vsem tem so mu dodelali že tako ali tako dober okvir ter podvozje, kar se na cesti odraža z izredno lahkotnostjo in natančno vodljivostjo tako v ovinkih kot na ravnini.

Preizkusili smo ga celo na španskem dirkališču Albacete, kjer je kombinacija odličnega okvirja in izboljšav na motorju prišla zares do izraza. Pri grobi vožnji motocikel sicer še vedno kaže nekaj nemirnosti, a nič takega kar izkušen motorist ne bi znal obvladati. Skratka en sam, čisti, adrenalinski užitek, ko koleno drgne ob asfalt!

Ob resnično vrhunski kakovosti izdelave in le najboljših komponentah, ki so jih uporabili na motociklu, je bilo težko najti kakšno omembe vredno zamero. Z novo, večjo posodo za gorivo so nam vzeli, še edini razlog za grajo. Sedaj boste z njim lahko odpeljali tudi nekoliko daljši krog po vaših najljubših ovinkih, brez prepogostih postankih na bencinskih črpalkah.

Osnovni tehnični podatki:

Motor: dvovaljni, štiritaktni, 999 ccm, 88 kW pri 9.000 /min, 100 Nm pri 7.000 /min, el. vbrizg goriva

Šasija: jeklen cevni okvir, spredaj USD vilice, zadaj enojni blažilnik, spredaj radialne zavore, 2x koluta premera 320 mm, zadaj 240 mm, medosje 1.450 mm, posoda za gorivo 18, 5 l.

Višina sedeža od tal: 850 mm

Masa: 186 kg brez goriva

Cena: 12.250 evrov

Peter Kavčič

Foto: KTM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja