Piaggio je ponovno poskrbel za revolucijo med skuterji. Pravijo, da je prihodnost v treh kolesih. Mi smo ekskluzivno, prvi v Sloveniji preizkusili kako se zadeva pelje po cesti in ocenili ali je njihova prihodnost res svetla?
Šestdeset let je minilo od tega, ko je Piaggio svetu predstavil Vespo, revolucionarno prevozno sredstvo, ki je spremenilo svet. No, način prevoza v velemstih, če smo bolj natančni. S trikolesnim skuterjem MP3 pa doživljamo novo prelomnico. Piaggio je tu korak pred konkurenco in tako le še potrjuje primat v svetu skuterjev.
Maksiskuter je že navzven nekaj posebnega. Ni trikolesnik kot smo ga poznali doslej (par koles zadaj, spredaj eno kolo), ampak je vrstni red postavitve koles ravno obraten. Spredaj sta posamično vpeti dve kolesi (precej po vzoru iz avtomobilske industrije), ki s pomočjo hidravlike in sistema ročičevja ter paralelogramskega vpetja (s pomočjo štirih aluminijastih rok, ki podpirajo dve krmilni cevi) omogoča nagibanje v ovinku. Zato se nagiba enako kot običajen skuter ali motorno kolo.
Tudi zavija prav tako lahkotno. Razlika je le ta, da je bistveno varnejši od običajnih dvokolesnikov, ker je ves čas oprt na tri kolesa. Tako se ne more prevrniti. Z njim lahko skoraj enako hitro kot po suhem asfaltu vozite tudi po mokrem ali s peskom posutem cestišču. Med našim testom, smo delovanje prednjega vpetja koles dodobra stestirali, saj je bila grbinasta in mokra stara 'šmarska' cesta idealen vijugast poligon.
A poleg tega ima MP3 še en velik plus, pri zaviranju mu ne pride blizu noben nam poznan skuter. Ko smo na polno stisnili zavori na mokrem in spolzkem asfaltu, se ni zgodilo nič drugega kot da se je osupljivo hitro in v kratki razdalji ustavil, do popolnega mirovanja. Piaggio celo navaja za 20 odstotkov krajšo zavorno pot v primerjavi s klasičnimi skuterji.
Okolju prijazni štiritaktnik (250 kubikov, elektronski vbrizg goriva) namreč lepo vleče in z lahkoto doseže končnih 140 km/h, nekaj malega sape mu zmanjka le v vožnji v hrib ampak, če bi od njega pričakovali še več, bi bilo že nepošteno.
MP3 se sicer lahko pohvali z vsemi prednostmi klasičnega maksi skuterja, ima velik prtljažnik pod sedežem (notri gre čelada in kup opreme), dobro zaščito pred vetrom, predvsem pa ostaja okreten v mestni gneči. Širina ni problem, saj je širok toliko kot je široko krmilo.
Skuter, ki stane dobrih 6.000 evrov ni poceni a toliko varnosti, inovacij in sodobne tehnike se pač mora nekje poznati. Mi pravimo, da je vreden vsakega evra, le če si ga lahko privoščite.
Peter Kavčič
Foto: Aleš Pavletič, Saša Kapetanovič, Piaggio
Tehnični podatki: Piaggio MP3 250 i.e
Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen. 244, 3 cm3, 16, 5 kW (22, 5 KM) pri 8.250/min, 213 Nm pri 6.750/min, el. vbrizg goriva
Gume: spredaj 2x 120/70 R12, zadaj 130/70 R12
Zavore: spredaj 2 x kolut premer 240 mm, zadaj kolut premera 240 mm
Višina sedeža od tal: 780 mm
Posoda za gorivo: 12 l
Suha masa: 204 kg
Cena: 6.200 evrov (okvirna cena)