Prvi smo se zapeljali z novo Yamaho MT-09. Tokrat smo z njo obkoržili Majorko. Vijugaste ceste tega španskega turističnega raja so pisane na kožo vsakemu dinamičnemu motociklu. Yamahi MT-09 pa še posebej.
Med petimi člani družine MT se najbolje prodajata MT-07 in MT-09
Yamaha je z družino motociklov MT na evropskem trgu v preteklih letih dosegla zavidljive prodajne rezultate. Družina je velika, v njej pa je trenutno, kar se tiče motorne ponudbe, pet članov. Prav srednja dva, MT-07 in MT-09 pa sta prepričala več kot 70 odstotkov kupcev. Trivaljni MT-09 pa je bil za prihodno leto kljub popularnosti deležen temeljitih sprememb.
Z Yamaho smo se kljub temu, da je bilo na otoku toplo in sončno popeljali tako po suhih kot tudi po mokrih cestah v senčnih legah, zato je bilo priložnosti, da smo tudi v praksi preizkusili praktično vse, kar nova MT-09 zmore, več kot dovolj.
Ej, kako se po slovensko reče 'quickshifterju'?
Kako dober je novi, zdaj serijsko vgrajeni quickshifter? Katera od treh motornih nastavitev je najprimernejša? Ima povsem izklopljivi TCS veliko dela? Ali je res, da sam motor, ki ga kar razganja od dobre energije, ni bil deležen prav nobenih sprememb? Kaj je novega na področju ergonomije, kako lahko serijska dodatna oprema, ki vsebuje več kot 50 različnih kosov, vpliva na značaj tega po naravi zelo dinamičnega in športno nastrojenega motocikla?
Trivaljnik je tehnični dragulj, radodaren z navorom, v bistvu kar sili, da je ročica plina obrnjena skrajno nazaj, da ušesa vpijejo rezek zvok. Le zakaj ni ta motor glasnejši? Ker je izredno živahen, ne čudi, da je Yamaha zadolžila nekaj mož iz športnega oddelka, da vgradijo drsečo sklopko in povsem nastavljivo prednje vzmetenje. Saj je to tisto, kar vas je zmotilo pri aktualnem modelu, a ne? No, mi zdaj o tem novem nakedu vemo vse, vam pa bomo številne podrobnosti, ki jih bo kar za štiri strani zaupali v kratkem v reviji Avtomagazin.
Matjaž Tomažič
foto: tamkajšnji foto mojstri
Tehnični podatki - Yamaha MT-09
MOTOR (ZASNOVA): trivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, vbrizg goriva, električni zagon motorja, 3 programi delovanja
GIBNA PROSTORNINA (CM3): 847 cm3
NAJVEČJA MOČ (KW/KM PRI 1/MIN.): 85 Kw/115 KM pri 10.000 vrt./min
NAJVEČJI NAVOR (NM PRI 1/MIN.): 87,5 Nm pri 8500 vrt./min
MENJALNIK, POGON: 6-stopenjski menjalnik, veriga
OKVIR: diamant
ZAVORE: spredaj kolut 298 mm, zadaj kolut 245 mm, ABS serijsko,TCS serijsko
VZMETENJE: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice zadaj nastavljiv enojni blažilnik
GUME: 120/70-17, 180/55-17
VIŠINA SEDEŽA (MM):820
POSODA ZA GORIVO (L): 14
TEŽA (s polnimi rezervoarji): 193
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj