Qulbix je pripravljen na prihodnost

24. 7. 2021 | Jaka Završan
Deli

Ena izmed prednosti sodobnega časa je, da tehnologija skorajda ne pozna več meja. Ko pa se slednji pridruži še znanje, lahko resnično govorimo o presežkih, kar dokazuje tudi slovensko podjetje Qulbix, ki izdeluje električna kolesa.

Priznam, da sem pred časom tudi sam spadal med tiste ljudi, ki so bili skeptični glede vstopa elektrifikacije v kolesarstvo, a sem svoje mnenje povsem spremenil v trenutku, ko sem se usedel na Qulbixovo kolo z oznako Q140MD in zavrtel pedala. Mislim, da je k temu najbolj botrovalo to, da sem se na kolesu hitro sprostil in se počutil izjemno domače, saj je dokaj podoben motokros motociklu.

Najpomembnejša in meni najbolj všečna je funkcija dodajanja moči preko ročice na krmilu - kot pti motociklu, ob tem pa so v podjetju s sedežem v Preserjah gledali še širšo sliko in naredili tri različne možnosti pospeševanja. Prva je kot omenjeno ročica na krmilu, za tiste z nekaj več kondicije pa se lahko elektromotor nastavi tudi tako, da slednji pospešuje ob poganjanju stopalk, medtem ko je tretja opcija kombinacija obeh načinov

Kolo poganja litij-ionska 72-voltna baterija, katere maksimalna moč je dvanajst kilovatov, kar se v praksi odrazi kot ogromno navora in ko rečem ogromno, to tudi mislim. Pospeševanje iz zavojev bi v prvih nekaj metrih lahko primerjal celo z motokros motociklom, kar potrjuje tudi podatek, da ta model doseže hitrost tudi do 80 kilometrov na uro.

Ko sem v prvem zavoju odprl ročico za plin sem do kolesa dobil kar malo strahospoštovanja, a sem že po nekaj krogih dobil občutek in začel uživati. Velik plus kolesa Q140MD je, da lahko voznik s stikalom pritrjenem na krmilu, kar med vožnjo, regulira moč elektromotorja. Sam sem začel na 50 % moči, nato pa jo postopoma stopnjeval do polnega izkoristka. Ne le, da s tem začetna faza treninga postane bolj varna, temveč kolo postane primerno tudi za začetnike ali pa otroke.

Podatka o moči elektromotorja in stanju baterije, ki naj bi po oceni mož iz Qulbixa z enim polnjenjem omogočala v povprečju do 60 kilometrov vožnje, sta vidna na zaslonu, ki se nahaja na krmilu. Tam pa se poleg zavor, ki omogočajo zelo precizno zaviranje, nahaja tudi ročica, s katero voznik zavira s pomočjo elektromotorja in na ta način ustvarja energijo ter polni baterijo. Ko je govora o vzmetenju, bi težko uporabljal kakšne presežnike, a je vseeno svoje delo čez grbine in skoke opravljalo zadovoljivo in dodalo svoj del k dobri vodljivosti kolesa.

Pri kolesu in na splošno pri podjetju Qulbix mi je všeč to, da vozniku pri nastavitvah ponudijo več različnih alternativ. O treh različnih možnostih pospeševanja sem že pisal, a to ni edina stvar, saj lahko voznik izbira tudi med različnimi stopalkami in pa med dvema različnima vrstama sedeža. Z veliko paleto različnih materialov in nastavitev res ni strahu, da ne bi našli sebi primernega modela, ne glede na to ali ste popolni začetnik, ali pa že izkušeni kolesar, oziroma motorist. Da gre za res vrhunski produkt dokazuje tudi podatek, da je leta 2019 Anže Svetek z njim postal zmagovalec dirke za svetovni pokal, ki se je odvijala na umetno narejeni stezi za motokros v Imoli.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol